Administrativ assistent till Enheten för ekonomiskt bistånd

Administrativ assistent till Enheten för ekonomiskt bistånd

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Enskede - Årsta - Vantörs stadsdelsförvaltning erbjuder dig möjlighet att arbeta i en visionsstyrd och utvecklingsinriktad verksamhet. Här kommer du att kunna bidra till samhällsnyttan i en växande stadsdel där vi ser olikheter och mångfald som en resurs.



Arbetsplatsbeskrivning
Enheten för ekonomiskt bistånd är en del av avdelningen Social omsorg vuxna och våra övergripande mål är att arbeta för att brukarna ska uppnå självförsörjning och självständighet.

På enheten arbetar lite drygt 50 personer uppdelade på fem grupper: mottagningsgruppen, två försörjningsstödsgrupper, administration och arbetsmarknad samt boendefrågor och beredskap. 
Vi sitter i lokaler i Slakthusområdet nära Globen.

Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta med olika administrativa arbetsuppgifter inom området ekonomiskt bistånd så som avstämning av beslut, fakturahantering, egna medel, kassahantering, diarieföra inkomna handlingar mm. Även administrativa arbetsuppgifter i samband med Socialtjänstens vräkningsförebyggande arbete är en del av arbetet. Du kommer att vara en av fyra administratörer på enheten. Ni sitter tillsammans och fördelar det dagliga arbetet mellan er. Arbetet leds av en biträdande enhetschef. Vi förstärker 2022 vår administrativa grupp med en fjärde tillsvidaretjänst.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är serviceinriktad, med god förmåga att arbeta i team och som lätt kan ställa om utifrån olika förutsättningar och situationer. Du behöver vara strukturerad och noggrann, men ändå flexibel och kunna växla mellan olika arbetsuppgifter baserat på behov. Vi ser gärna att du är nyfiken med lust till att vara med och utveckla verksamheten.

 Erfarenhet av administrativt arbete inom socialtjänsten i Stockholm stad, gärna inom verksamhetsområdet ekonomiskt bistånd.

Erfarenhet av att arbeta i Paraplysystemet och Agresso. Erfarenhet av administrativt arbete med socialtjänstens vräkningsförebyggande arbete eller Egna medel är meriterande.

Arbetet ställer höga krav på samarbetsförmåga.

Övrigt
Intervjuer kommer att ske löpande under rekryteringstiden.

Tjänsten tillsätts förutsatt att erforderliga beslut fattas.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Enskede Årsta Vantör är en av 13 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 100 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet.



Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 25 000 nya lägenheter planeras här till år 2030.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms Stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2022
  • Ansök senast: 10 mars 2022

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024