Administrativ assistent till Enheten för hemlösa

Administrativ assistent till Enheten för hemlösa

Arbetsbeskrivning

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Enheten för Hemlösa är en myndighetsutövande enhet som tillhör Socialförvaltningen och som vänder sig till hemlösa vuxna över 20 år.

Enheten för Hemlösa är samlokaliserad med Capio Maria Pelarbacken och Uppsökarenheten, allt för att underlätta och främja samverkan mellan enheterna. Enheten för Hemlösa är lokaliserad på Södermalm och består av 1 enhetschef, 6 biträdande enhetschefer och ca 90 medarbetare som är fördelade på 6 sektioner. Vårt övergripande mål är att bidra till klienternas process ur hemlöshet.

Nu söker vi en administrativ assistent till den administrativa sektionen.

Den administrativa sektionen
Sektionen består av sju administratörer. Till sektionen hör även enhetens reception samt två personliga ombud. Arbetet leds av en biträdande enhetschef.

Arbetet på sektionen är varierande med mångfasetterade arbetsuppgifter. Att alla uppgifter utförs med noggrannhet och systematik är av största vikt inte bara för enhetens klienter utan också som grund för analys av enhetens ekonomi. Medarbetarna som samarbetar i ett team planerar veckans arbete gemensamt och förstärker de olika uppdragen vid behov.

Sektionen ansvarar bl.a. för enhetens:

- fakturahantering  
- post- och akthantering
- bokföring
- behörighetsadministration
- lokalfrågor
- arbete med egna medel i kassa
- reception
- inköp i stadens inköpsportal.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har:

- utbildning på minst 3-årig gymnasienivå med ekonomisk inriktning
- god och aktuell erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter i kommunal verksamhet
- goda datorkunskaper och goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift
- arbetat i stadens sociala system Paraplyet och verksamhetssystemet Agresso.

Det är meriterande om du har:

- tidigare arbetat inom socialtjänsten
- erfarenhet av målgruppen inom hemlöshet.

Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten. I arbetet kommer du i kontakt med människor som befinner sig i svåra situationer och vi ser därför att du är trygg i dig själv och i din kontakt med andra.

Du trivs som bäst i team som stöttar och hjälper varandra i det dagliga arbetet och för att trivas och passa för tjänsten behöver du ha lätt för att samarbeta. Du är serviceinriktad, har lätt för att skapa goda relationer och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är ansvarstagande, strukturerad och noggrann och du anstränger dig för att hitta lösningar. Du är flexibel och kan snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter.

 

Vad erbjuder vi?
Du kommer till en arbetsplats med engagerade medarbetare som drivs av att hjälpa andra. Hos oss startar din anställning med att du deltar i en introduktion. Allt för att du ska lära dig arbetet på bästa sätt.

Om du vill läsa om Stockholms stads förmåner tryck https://jobba.stockholm/formaner/

Välkommen med din ansökan!

 

Övrigt
I ditt personliga brev vill vi att du beskriver hur och på vilket sätt du uppfyller kvalifikationerna, samt motiverar varför du söker den här tjänsten hos oss och vad du kan bidra med till den här rollen.


Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Sammanfattning

Liknande jobb


6 oktober 2024

Administratör till Drift och förvaltning

Administratör till Drift och förvaltning

25 september 2024

4 oktober 2024