Administrativ assistent till Enheten för utredning och öppenvård

Administrativ assistent till Enheten för utredning och öppenvård

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Enskede Årsta Vantör är en av 13 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 100 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet.



Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 25 000 nya lägenheter planeras här till år 2030.



Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta i en visionsstyrd och utvecklingsinriktad verksamhet. Här kommer du att kunna bidra till samhällsnyttan i en växande stadsdel där vi ser olikheter och mångfald som en resurs.



Arbetsplatsbeskrivning
Enheten för utredning och öppenvård består av tre grupper, missbruksgruppen, relationsvåldsteamet samt Öppenvården sydost med cirka 30 duktiga medarbetare.

Vi arbetar alla mot avdelningens gemensamma mål som är att våra brukare genom våra insatser ska bli mer självständiga och komma vidare mot självförsörjning. Vi söker nu en flexibel, självgående och kompetent administratör till vår trevliga enhet.

Enheten har under 2017 utbildats för att uppnå HBTQ-diplomering och vi förväntar oss ett aktivt deltagande i detta viktiga fortsatta arbete. Enheten bedriver ett aktivt förändringsarbete inom olika områden och välkomnar nya idéer från alla medarbetare som bidrar till att verksamheten blir bättre för dem vi är till för.  

Arbetsbeskrivning
Som administrativ assistent kommer du främst att arbeta med fakturahantering i Agresso, skapa underlag till fakturor, ansvara för behörigheter, hantera hyresadministration i systemet Lois, sitta med på möten och ta anteckningar, vara ett chefsstöd men även kunna vara behjälplig med avstämning av försörjningsstöd, administrera ICA kort, diarieföra inkomna handlingar, skicka brev till brukare, telefonkontakt och mailkontakt med leverantörer, posthantering m.m. Arbetsuppgifterna kan förändras över tid utifrån verksamhetens behov.

Du har en mycket viktig funktion på enheten och har ett stort ansvar att tillsammans med biträdande chefer och handläggare se till att enheten betalar rätt fakturor i rätt tid. Du kommer samarbeta med avdelningens andra administratörer och ni förväntas stötta varandra vid frånvaro och semestrar. Det dagliga arbetet leds av biträdande enhetschef. 

Kvalifikationer
Du skall ha fullgjort gymnasieutbildning med relevans för sökt tjänst. Studier inom ekonomi, bokföring och administration är mycket meriterande och prioriteras under rekryteringsprocess. Dokumenterad erfarenhet av att arbeta i Officepaketets alla program och vana att hantera Excel filer och modifiera dessa efter behov i verksamheten. Erfarenhet av administrativt arbete inom socialtjänsten i Stockholm stad. Du skall ha erfarenhet och stor vana av att arbeta i Paraplysystemet, Agresso, samt i Lois. Då du även kommer fungera som ett chefsstöd på enheten är det viktigt att du kan utrycka dig väl i tal och skrift.  

Arbetet ställer höga krav på samarbetsförmåga och flexibilitet utifrån det behovet enheten har.

Övrigt
Intervjuer kommer att ske löpande under rekryteringstiden.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Tjänsten tillsätts förutsatt att erforderliga beslut fattas.

Arbetsprov kan komma att förekomma. 

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms Stad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2020
  • Ansök senast: 3 november 2020

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024