Administrativ assistent till ett finansbolag

Arbetsbeskrivning

Ryska Posten Bemanning söker för vår kunds räkning en administrativ assistent som vill vara en del av deras framgång. Tjänsten är på heltid med start omgående.

Ryska Posten Bemanning är ett personligt bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering främst inom yrkesområdena kontor och administration. Ryska Posten Bemanning riktar sig mot företag som värdesätter god service och möjligheten att arbeta med duktiga och lösningsorienterade människor. Vi levererar alltid högsta möjliga service och ställer därför stora krav på våra medarbetares flexibilitet, vilja, hjärta och engagemang.

OM TJÄNSTEN

Nu söker vi en administrativ assistent till vår kund som är ett kvalificerat service- och rådgivningsbolag inom finansbranschen. Företaget tillhandahåller tjänster såsom planering och genomförande av nyemissioner, likvidhantering, optionsprogram och anslutningar till det centrala värdepappersregistret. Kontoret är beläget centralt i Stockholm i fina lokaler. Det är en varm och familjär organisation med ett sammansvetsat team som har ett stort driv och engagemang. Företaget är i en expansiv fas och söker en person som ska stötta upp det administrativa teamet.

Tjänsten är på heltid med start omgående och arbetstiderna är måndag - fredag klockan 09.00 - 17.00. Till denna tjänst söker vi dig som har något års erfarenhet inom administration och service. Du är nyfiken och intresserad av att lära dig mer och vill arbeta långsiktigt på företaget. För rätt person finns det stora utvecklingsmöjligheter.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Ryska Posten Bemanning och kundens önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Det här är en direktrekrytering och du kommer att bli anställd av vår kund.

ARBETSUPPGIFTER

Som administrativ assistent kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter som exempelvis:

Registrering av teckningar i emissioner som hanteras av företaget

Rapportering av teckningsläge till företagets kundbolag

Registrering av inbetalningar

Hantera infomailen och ta emot samtal

Posthantering och beställning av kontorsmaterial

Leverans av aktier och andra värdepapper

Uppdatering av hemsidan

I viss mån välkomna besökare samt ha kontakt med leverantörer

Ha överblick av kontoret och se till att den dagliga driften fungerar

VI SÖKER DIG SOM

Har något års erfarenhet av service och administration

Har mycket goda kunskaper inom Officepaketet, framförallt i Excel

Kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift

Har ett sinne för siffror och en analytisk förmåga

Det är meriterande om:

Du har erfarenhet från finansbranschen

Som person är du serviceinriktad, noggrann och strukturerad. Du är initiativtagande, lösningsorienterad och professionell. Vidare är du nyfiken, prestigelös och en riktig doer. Det är även viktigt att du kan arbeta både självständigt och i grupp.

ÖVRIG INFORMATION

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Sandra Bäckman

Marlen Plånborg

Matilda Örtenmark Nilsson

Svante Larsson

Rakel Lilja

Matilda Dahlin

Gabriela Montenegro
08 518 072 04
Emma Unger

Oscar Almgren

Gabriela Montenegro
08 518 072 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ryska Posten Bemanning
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2021
  • Ansök senast: 25 mars 2021

Besöksadress

RP Rekrytering Bemanning AB Sandhamnsgatan 63 B
None

Postadress

RP Rekrytering Bemanning AB Sandhamnsgatan 63 B
STOCKHOLM, 10253

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024