OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Hägersten-Älvsjö är en av 13 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad, i vårt område bor runt 125 000 invånare. Stadsdelsförvaltningen erbjuder förskola och fritid, omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel. Vi är drygt 3000 medarbetare som tillsammans arbetar för att skapa bra förutsättningar och service för de som bor i stadsdelsområdet.
Arbetsplatsbeskrivning
Familjerätt sydväst är en egen enhet inom avdelningen Social omsorg, Hägersten-Älvsjö stadsdelsförvaltning.
Enheten har en enhetschef och 16 medarbetare. I tjänsten som administratör ingår förutom arbetsuppgifter inom familjerättens verksamhet att utföra arbetsuppgifter åt Familjeenheten på 40 %. Familjeenheten har ett administrativt stödteam med fem administrativa assistenter i vilket du delvis kommer ingå som kollega.
För att trivas bra i rollen hos oss behöver du ha god samarbetsförmåga och servicekänsla och tycka om att arbeta självständigt. Då du kommer möta människor i utredningar behöver du också ha god social förmåga och kunna bemöta andra på ett lugnt, vänligt och tydligt sätt.
Arbetsbeskrivning
Tyngdpunkten ligger på administrativt arbete med viss brukarkontakt i form av utredningar och beslutsfattande i ärenden gällande fastställande av fader- och föräldraskap för nyfött barn.
- utredningar gällande fader- och föräldraskap för sammanboende föräldrar
- fakturahantering och beställningar via stadens ekonomisystem Agresso
- hantering av behörigheter, i stadens verksamhetssystem, Paraplyet
- upprätta och rapportera verksamhetsspecifik statistik regelbundet
- posthantering och funktionsbrevlåda
- akt hantering
- skriva in nämndbeslut i verksamhetssystemet Paraplyet efter sammanträden i sociala delegationen åt familjeenheten
- skriva avtal vid köpt vård åt familjeenheten
- övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter
Kvalifikationer
-gymnasiekompetens och minst tre års erfarenhet inom administrativt arbete
-tycka om att arbeta självständigt samt att ge god service
-ordning och struktur i arbetet och hålla tidsramar
-goda datakunskaper i Microsoft Office, främst Excel, Word och Outlook
-goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.
Meriterande
Erfarenhet av administrativt arbete inom myndighet.
Erfarenhet av arbete inom socialtjänst och av verksamhetssystemet Paraplyet.
Erfarenhet av fakturahantering och beställningar i Agresso.
Övrigt
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Vi har flextid och kortare arbetstid på sommaren, friskvårdtimme och friskvårdsersättning samt möjlighet att ansöka om semesterväxling. Heltid omfattar 39.5 timme/vecka.
Varmt välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.