Administrativ Assistent till finansbolag

Arbetsbeskrivning

SNABBFAKTA:

Omfattning: Heltid
Arbetstider: Måndag-Fredag kl. 09.00-17.00
Ort: Centrala Stockholm
Startdatum: Omgående
Anställningsform: Direktrekrytering

Nu söker vi två administrativa assistenter till vår kund som arbetar inom finansbranschen.

DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS?:

Vår kund är ett kvalificerat service- och rådgivningsbolag inom finansbranschen. De tillhandahåller administrativa tjänster såsom planering och genomförande av nyemissioner, likvidhantering, optionsprogram och anslutningar till det centrala värdepappersregistret. Det är en varm och familjär organisation med ett sammansvetsat team som har ett stort driv och engagemang. Kontoret är beläget centralt i Stockholm i fina lokaler.

DIN ROLL:

Rollen som Administrativ Assistent innebär arbetsuppgifter av mestadels administrativ karaktär. Du kommer även att ha kontakt med såväl kunder som kollegor internt. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:

- hantering av in- och utbetalningar
- hantering av in- och utgående post
- registrering av anmälningssedlar
- rapportering av teckningsläge till våra kundbolag
- hantering av infomail samt ta emot samtal från kunder och tecknare
- leverans av aktier och andra värdepapper
- uppdatering av hemsidan
- övriga administrativa och kontorsrelaterade uppgifter


I rollen kommer du även ansvara för beställning av kontorsmaterial, till viss del ta emot besökare och ha kontakt med leverantörer. En del av rollen innebär också att ha en överblick över kontoret. Du kommer arbeta tätt tillsammans med dina kollegor och tjänsten och arbetsuppgifterna kommer att utvecklas i snabb takt. Målet är att du på sikt ska ansvara för egna emissionsprojekt.

VEM ÄR DU?

Du är serviceinriktad och du bör ha ett sinne för siffror. Du är noggrann, inte rädd för att ta egna initiativ och arbetar väl såväl självständigt som i grupp - vi söker en riktig doer! Teamet är litet men effektivt och man behöver vara lösningsorienterad som person. Du är nyfiken och intresserad av att lära dig mer.

För att bli framgångsrik i denna roll har du skinn på näsan och har en god kunskap i Officepaketet, framförallt i Excel. I denna roll har du mycket kundkontakt varför det är av vikt att du kommunicerar väl på både svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Du är professionell och trevlig i ditt bemötande även under pressade situationer.

Vi söker dig som har något års erfarenhet inom administration eller har en bakgrund inom servicerelaterat yrke. Har du erfarenhet från finansbranschen är detta starkt meriterande men inget krav.

VAD ERBJUDER DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS?

Vår kund erbjuder en utmanande och spännande tjänst i en expanderande och familjär organisation med driv och engagemang, där du kommer att ha en viktig roll i ett sammansvetsat team. För rätt person finns det stora utvecklingsmöjligheter. Kontoret är beläget i fina lokaler på Biblioteksgatan i centrala Stockholm.

ÖVRIG INFORMATION

- Den här rekryteringsprocessen hanteras av Ryska Posten Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Detta är en direktrekrytering och du kommer bli anställd direkt hos vår kund.
- Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
- Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se


OM RYSKA POSTEN BEMANNING

Ryska Posten Bemanning erbjuder bemanning- och rekryteringslösningar med fokus på kontorsnära tjänster såsom reception, kontorsservice, administration samt tjänster inom ekonomiområdet. Ryska Posten Bemanning riktar sig till företag som värdesätter god service och möjligheten att arbeta med duktiga och lösningsorienterade människor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sandra Bäckman

Marlen Plånborg

Matilda Örtenmark Nilsson

Svante Larsson

Rakel Lilja

Matilda Dahlin

Gabriela Montenegro
08 518 072 04
Emma Unger

Oscar Almgren

Gabriela Montenegro
08 518 072 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ryska Posten Bemanning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2022
  • Ansök senast: 20 juli 2022

Besöksadress

RP Rekrytering Bemanning AB Sandhamnsgatan 63 B
None

Postadress

RP Rekrytering Bemanning AB Sandhamnsgatan 63 B
STOCKHOLM, 10253

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024