OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Administration, organisering och planering – är det sådant som faller sig naturligt för dig? Har du en förmåga att prioritera bland uppgifter och en beslutsamhet att slutföra det du har påbörjat? Om du gillar att arbeta med människor, trivs med ett högt tempo och vill ta dig an en viktig roll på ett modernt företag inom bilindustrin, ja... Då föreslår vi att du fortsätter läsa!
Om tjänsten
Perido söker en Administrativ assistent till en våra kunder som är ett framgångsrikt och omtyckt namn inom bilindustrin. Här erbjuds en arbetsplats som får människor att må bra och där medarbetarna känner att de kan prestera och utvecklas. Som arbetsgivare strävar man efter en kultur som främjar kreativitet, innovation, hälsa och välmående. Kontoret är placerat i Göteborg.
Ditt uppdrag
I rollen som administrativ assistent ansvarar du för att bistå och stödja cheferna med diverse administrativa uppgifter. Du kommer att spela en viktig roll genom att i ditt arbete bidra till att allt fungerar effektivt, samtidigt som du representerar organisationen utåt.
Huvudsakliga aktiviteter och ansvar
Stödja och följa upp planer och aktiviteter.
Planera, administrera och hantera möten, konferenser och researrangemang.
Vara en aktiv deltagare på avdelningsmöten, protokollföra och föra åtgärdslistan.
Assistera avdelningar med administrativa beställningar.
Delta i assistentnätverket och balansera arbetsbelastningen mellan de andra assistenterna.
Underhålla Sharepoint-sajter som är tillämpliga på avdelningen.
Främja och tillämpa företagets policyer och procedurer och säkerställa uppföljning av bästa praxis.
Dina egenskaper
För den här rollen söker vi dig som är professionell, intuitiv och serviceinriktad. Du trivs i rollen som den ”spinnande spindeln i nätet” – som i det här fallet består av de många olika administrativa uppgifterna som binder ihop avdelningar och projekt. Med en vilja och nyfikenhet att lära dig och förstå alla tillämpliga interna processer kommer du snabbt in i arbetet och blir självgående. Vidare ser vi att du har en god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter, även under högre tempo och en beslutsamhet att slutföra uppgifter med ett högkvalitativt mindset. För rollen krävs även att du kan hantera konfidentiell information och att du alltid agerar professionellt. Vi är övertygade om att du har ett utpräglat sinne för service och att du är flexibel i den mening att du kan förändra ditt arbetssätt vid behov, alltid med ett proaktivt tänk, för att kunna leverera resultat enligt deadline.
Passion och motivation driver detta företag, låter det som en arbetsplats för dig? I så fall ser vi fram emot att läsa din ansökan!
Kvalifikationer:
Gymnasieutbildning
Arbetslivserfarenhet från liknande roll och uppgifter
Avancerad nivå av IT-verktyg t.ex. Microsoft Office, Sharepoint, Teams
Flytande språkkunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
Meriterande:
Kunskaper i annat språk än svenska och engelska
Omfattning och tillträde
Konsultuppdrag på heltid. Start efter överenskommelse.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/lediga-jobb/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33332 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och idag är vi fler än 50 medarbetare internt, med över 800 konsulter på uppdrag runt om i Sverige. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.