Administrativ assistent till företag inom sociala medier

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

För kunds räkning söker vi omgående en administrativ assistent för en spännande möjlighet att arbeta inom sociala medier!

Uppdraget är hos ett internationellt välkänt företag med kontor centralt i Stockholm. Detta är ett heltidsuppdrag som förväntas pågå i 11 månader med önskad start i mitten på juni.

I rollen som administrativ assistent kommer du att samordna interna och externa möten för ett flertal aktörer. Du kommer också arbeta med att planera och slutföra event vilket sätter höga krav på din organisationsförmåga.

I det dagliga arbetet kommer du förutom allmänna kontorsuppgifter även hantera hektiska och komplexa kalendrar, framställa datarapporter samt sammanställa utgiftsrapporter. En annan viktig arbetsuppgift är att koordinera både nationella och internationella researrangemang.

Då du kommer att samarbeta med andra avdelningar inom förtaget krävs att du är en god kommunikatör med förmåga att skapa och förvalta relationer.


Din profil

I tjänsten som administrativ assistent söker vi dig som har en mycket stark organisationsförmåga samtidigt som du även är detaljorienterad.

Som person är du flexibel och kan snabbt anpassa dig till förändring och nya situationer. Du är självgående och har inga problem md att ta egna initiativ.

Du har goda kunskaper i rese-koordinering samt trivs att arbeta i ett högt tempo med mycket eget ansvar.

Eftersom du är duktig på att bygga och förvalta relationer är det givande för dig att effektivt interagera i företagets alla nivåer. Du är även team-fokuserad då du har kunskap och erfarenhet av hur man engagerar ett teams medlemmar för att lyckas göra snabba och effektiva övergångar och förändringar.

Utmärkta datakunskaper och erfarenhet av Outlook ser vi om ett krav, likaså att du är flytande såväl verbalt som skriftligt i svenska och engelska. Utöver detta ser vi det som en självklarhet att du har ett genuint intresse för sociala medier.

Vi ser det även som mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet av att stödja och arbeta med ingenjörsteam och/eller marknadsföringsteam. Kompetens av att planera, organisera och genomföra storskaliga evenemang är ytterligare en stark merit. Detsamma gäller för erfarenhet från arbete med liknande uppgifter i en internationell miljö.


Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.

Du har nära kontakt med din konsultchef som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.

Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.

Om verksamheten

Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs och Impact ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.

Ansökan

Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
0739-17 92 12
Maria Danielsson
08-58711731
Linn Kimreus

Martin Andersson
073-5179044
Erica Odenmyr
0708257657
Sadat Maxhuni
0734323735
Ida-Maria Bruhn

Ida-Maria Bruhn
08-587 117 00
Karin Degerlund Lindgren
0722277902

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena Personal Sverige AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 25 april 2016

Besöksadress

Fleminggatan 7, Stockholm
None

Postadress

Fleminggatan 7
Stockholm, 10425

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024