OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.
Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Förvaltningen har tre avdelningar; avdelning Äldre, avdelning Myndighet och avdelning Barn, Unga, Vuxna.
Arbetsuppgifter
Som administrativ assistent i socialförvaltningens stab har du stor bredd i dina arbetsuppgifter. Du kommer att tillhöra en nystartad administrativ enhet och få vara med att forma gruppen och utarbeta arbetsprocesser för det administrativa stöd som ges till förvaltningens ledningsgrupp. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av ekonomi-, faktura- och personaladministration, att föra protokoll vid facklig samverkan, samt övrigt chefsstöd och deltagande i olika utvecklingsprojekt.
Vi söker dig
Vi söker dig som kan arbeta självständigt och som har en gymnasieexamen med administrativ/ekonomisk inriktning. Du har flera års erfarenhet av ekonomiskt och administrativt arbete och en mycket god förmåga att kommunicera samt uttrycka dig i det svenska språket både i tal och skrift samt mycket god datavana. Du ska ha hög ansvars- och servicekänsla med fokus på att följa regelverk som styr socialförvaltningens arbete. Du bör ha dokumenterat goda kunskaper inom ekonomi, personaladministration och dokumentation. Meriterande är om du tidigare har arbetat inom socialförvaltningens verksamhetsområden.. Har du dessutom arbetat i Googlemiljö, Combine, Unit4 eller Lex är det extra meriterande. Det är även meriterande att ha särskild kompetens inom dataskyddsförordningen GDPR.
Dina egenskaper
För att lyckas i uppdraget måste du ha en hög känsla för service, organisation och struktur. Du behöver vara självgående och våga ta egna initiativ, men också trivas med att samarbeta med andra. Du är kvalitetsmedveten och ser möjligheter i att aktivt kunna bidra till att utveckla vår verksamhet och har i detta förmågan att se förbättringspotential i administrativa rutiner.
Utöver detta har du lätt för att knyta nya kontakter både inom och utanför den egna organisationen och trivs med ett omväxlande och utmanande arbete. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och professionalitet vid rekryteringen och söker medarbetare som delar Flens kommuns värdegrund.
Varaktighet, arbetstid
Vikariat 100 %, dagtid till och med 230101
Tillträde snarast möjligt, enligt överenskommelse.
Lön Flens kommun tillämpar individuell lönesättning
Ansökan Sista ansökningsdag: 2022-03-10
Kontaktpersoner:
Cecilia Jonsson
Enhetschef 0157-430486
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0157-43 00 00