OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en strukturerad person som gillar service och administration? Då kan detta vara ett uppdrag för dig! Vi söker nu en administrativ assistent till verksamhetsområdet Grupp- och servicebostad.
Om tjänsten
I rollen som administrativ assistent går ditt uppdrag ut på att ha en god servicekänsla och att ge kunskaper om vad områdets chefer behöver för stöd och avlastning i sin administration. Rollen ställer krav på en administrativ skicklighet och förmåga att stödja områdets chefer i administrativa uppgifter utifrån verksamheternas behov och utmaningar. Du är en del av områdesteamet och ska utifrån din profession bidra till att övergripande mål uppnås.
Rollen förutsätter flexibilitet och en förmåga att planera och prioritera dina uppdrag. Du samverkar med övriga administration för att hitta en effektiv hantering kring gemensamma uppdrag. I rollen hanterar du även nödvändiga IT-system.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• arkivering, utskrifter och enklare sammanställningar
• beställningar och inköpssamordning
• bokningar av fordon och lokaler
• stöttning i enklare rekryteringsuppgifter och personaladministration
• fakturering och kvittohantering
• protokollförning vid olika möten
Kompetenskrav
• slutförd gymnasieutbildning
• erfarenhet från administrativt arbete, gärna inom kommunal verksamhet
• goda IT-kunskaper
Till den här tjänsten söker vi dig som har god förmåga att förutse chefernas behov och ta egna initiativ till att tillgodose dessa. För att trivas i rollen bör du vara en person som arbetar bra med andra och som är lyhörd gentemot, och kommunicerar väl, med sina kollegor. Du tar hänsyn till det större perspektivet och ser till hela verksamhetens bästa i ditt agerande. Vidare ser vi att du är duktig på att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du tycker även om att hjälpa andra samt är tillmötesgående i ditt bemötande.
Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med servicemottagare och övrig personal samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystem såsom Raindance, Personec och ReachMee
• erfarenhet av arkivering och inköpssamordning
• erfarenhet av att arbeta med personaladministration
• erfarenhet av att jobba med personer med funktionshinder
• goda kunskaper i teckenspråk
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse
Antal tjänster:1
Arbetstid: dagtid (flexarbetstid med möjlighet till distansavtal)
Om arbetsplatsen
Verksamhetsområdet Grupp- och servicebostad är en del av Förvaltningen för sociala insatser, förvaltningen i sin tur är indelad i fyra mindre områden. I den här tjänsten ingår du i en mindre arbetsgrupp som arbetar mot ett av dessa fyra områden, men du samverkar även i ett större team mot gemensamma mål som rör hela verksamhetsområdet.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 21 augusti.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67