Administrativ assistent till Funktionsstöd

Arbetsbeskrivning

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Vård- och omsorgsförvaltningen har ca 1 200 engagerade medarbetare och vårt uppdrag omfattar äldreomsorg, funktionsstöd, kommunal hälso- och sjukvård samt biståndsbedömning. Vi arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare. För att lyckas behöver vi kompetenta och engagerade medarbetare och chefer som trivs med att arbeta med människor och drivs av att utveckla verksamheten. Tillsammans gör vi skillnad för de människor som behöver vårt stöd varje dag.

Nu söker vi en administrativ assistent till verksamhetsområdet funktionsstöd. Området består av grupp- och servicebostäder enligt LSS, daglig verksamhet, personlig assistans och avlösarservice, socialpsykiatrin med SÄBO och boendestöd, barn- och ungdom med korttidstillsyn och korttidsvistelse samt ledsagning och kontaktpersoner. Enheterna inom området är fördelat på 12 enhetschefer.

ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ assistent har du en viktig funktion för att stödja verksamheten och har ett nära samarbete med verksamhetschef, enhetschefer och medarbetare. Du assisterar enhetscheferna med olika typer av uppdrag samt är behjälplig till deras medarbetare. Ni är två som arbetar med samma uppdrag och är inledningsvis direkt underställda verksamhetschefen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är personal- och löneadministration, framtagande av anställningsavtal och hantering av beställningar. De system som vi dagligen arbetar i är Visma, Treserva, Raindance, Lex, Arx och Time Care pool. Det kan även tillkomma andra administrativa uppgifter i tjänsten och arbetsuppgifterna kan komma att förändras över tid efter kompetens och behov.

Exempel på arbetsuppgifter är:
• Sjukrapportering
• Framtagande av anställnings- och hyresavtal
• Framtagande av underlag för interna och externa debiteringar
• Bokföringsordrar, rekvisitioner, kassaredovisningar och habiliteringsersättningar
• Schemahantering och översikt av poolbokningar
• Externa kontakter utifrån uppdrag från enhetschefer

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är serviceinriktad, gillar att administrera samt har förmågan att organisera och strukturera!

Tjänsten kräver avslutad gymnasieutbildning och att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket. Vidare har du god datorvana och tidigare erfarenhet av olika IT-system som exempelvis Outlook och Excel. Det är meriterande om du har kunskap om funktionsstöd som verksamhetsområde, samt ifall du tidigare har arbetat i systemen Treserva och Time Care.

Som administrativ assistent hanterar du flera och varierande uppgifter samtidigt, vilket ställer krav på att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter samt är noggrann och i perioder kan hantera en högre arbetsbelastning. Du trivs med att arbeta självständigt och planerar ditt arbete för att hålla uppsatta tidsramar. Att ge service och hjälpa andra i ditt arbete är något du motiveras av och du har lätt att anpassa dig till nya förutsättningar och arbetsuppgifter.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Per Enarsson
0150-578 20, v 30-31,
Johanna Sjörup
0150-48 80 97, v 32
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0150-570 00
Hannele Hassinen
0150-48 88 90
Kommunal
0150-570 00
Per Enarsson
0150-578 20
Johanna Sjörup
0150-48 80 97
Pia Carlsson
0150-575 15
Ramona Grapenhielm
0150-578 90
Sassa Kusserow
0150-48 84 70

Sammanfattning

Besöksadress

Upplandsgatan 2 64180 Katrineholm
None

Postadress

None
Katrineholm, 64180

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024