Administrativ assistent till Funktionsstöd

Administrativ assistent till Funktionsstöd

Arbetsbeskrivning

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

På Funktionsstöd i Falkenbergs Kommun finns en central administration som stöttar enhetschefer och verksamhet i olika administrativa arbetsuppgifter. Du är en del av ett team av administrativ central stab i form av olika roller på Funktionsstöd.
Vi vill gärna ha med dig i vår resa framåt!

ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ assistent är du ett stöd för enhetschefer i det dagliga arbetet, framförallt inom personaladministration, löner, schemaläggning, bemanning vid akut frånvaro.
Rollen som administrativ assistent har stor betydelse för såväl enheternas arbetsmiljö som för ekonomin. Assistenten ska tillsammans med enhetschef och medarbetare sträva efter den mest optimala planeringen och bemanningen för verksamheten.

Enhetscheferna har det övergripande ansvaret för verksamheten avseende personal, budget, arbetsmiljö samt kvalitet, och det är av stor betydelse att assistenten och enhetscheferna har en nära kommunikation.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasiekompetens med administrativ/ekonomisk inriktning eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Erfarenhet av personaladministrativt arbete inom området är meriterande. Vi ser gärna
att du har erfarenhet av att arbeta med system som Personec P och Time Care Multiacess.

Du ska ha förmåga att lösa arbetsuppgifter i en arbetsmiljö med tidvis hög arbetsintensitet. God organisationsförmåga, initiativtagande, serviceförmåga och hög flexibilitet är egenskaper vi söker. Du har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift och du trivs med att arbeta i team. Du är van användare av Officepaketet, Excel och andra förekommande administrativa system. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden, så tveka inte att skicka in din ansökan!

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mustapha Radi
0346-885415
Mikael Paulsson
0346- 885267
Facklig företrädare nås via kommunens växel
0346-886000
Miodrag ”Miki” Gocic
0346-885416
kanslichef Henrik Lundahl

kommunchef Rolf Landholm

Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0346-88 60 00
Håkan Gullberg

Kommunstyrelsens ordf Mari-Louise Wernersson

kommunchef Rolf Landholm
0346-88 61 36

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falkenbergs kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 september 2023
  • Ansök senast: 24 september 2023

Besöksadress

Nygatan 34 31180 FALKENBERG
None

Postadress

None
FALKENBERG, 31180

Liknande jobb


Sway Process

Sway Process

30 december 2024