OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stimuleras du av att ge god service och vara ett administrativt stöd till andra? Hos oss blir du en viktig nyckelperson i vår verksamhet på Habiliteringscentrum, där vi tillsammans arbetar för att ge människor med funktionsnedsättning förutsättningar att leva ett gott liv. Vår nuvarande kollega går vidare med nya utmaningar och därför behöver vi en ny medarbetare i vårt team. Det kanske är dig vi söker?
Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.
Arbetsuppgifter
Som administrativ assistent välkomnas du till en verksamhet där du kommer att arbeta med varierande administrativa uppgifter. Du är vårt ansikte utåt och tar emot patienter och besökare i vår reception, sköter kassan, hanterar bokningar, post och tar emot samtal. En annan viktig del i ditt arbete kommer att vara ett administrativ stöd till personalen i vår verksamhet. Du kommer ingå i ett team och samarbeta med andra administrativa assistenter.
Vi arbetar med att ständigt förbättra vår service. Vi ser gärna att du vill vara delaktig i att förbättra och utveckla arbetssätt och rutiner kopplat till det administrativa arbetet och vårt ansvarsområde. På gång i vår verksamhet är t.ex. att införa vissa digitala arbetssätt.
Om arbetsplatsen
Habiliteringscentrum är en länsövergripande specialistverksamhet och tillhör Hälso- och sjukvårdsförvaltningen. Habiliteringscentrum har till uppgift att ge människor med funktionsnedsättning förutsättningar att leva ett gott liv.
Målet för vårt arbete är att underlätta vardagen och skapa förutsättningar för delaktighet i samhället. Vi erbjuder stöd, råd och behandling till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar inom områdena intellektuell funktionsnedsättning, autism, omfattande rörelsehinder, förvärvad hjärnskada och synnedsättning. Vi ger även stöd och konsultation till anhöriga och närstående.
De insatser vi ger kompletterar det stöd som ges av samhällets övriga instanser. Samverkan med dessa är en viktig del av vårt arbete. Vi har även en tolkenhet som tar emot och administrerar uppdrag till våra tolkanvändare som är i behov av teckenspråksstolkning, döv- blindstödstolkning och skrivtolkning.
Vi erbjuder dig:
• En god introduktion
• Ett varierat och omväxlande administrativt arbete
• Ett serviceinriktat arbete där du få träffa många olika människor
• Möjlighet att påverka utformningen av dina egna arbetsuppgifter
• En trygg anställning med bra förmåner för dig som anställd. Läs gärna mer här: https://regionvastmanland.se/jobba-med-oss/dina-formaner/
Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasial utbildning och erfarenhet från administrativt arbete. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att jobba i reception och erfarenhet av att möta målgruppen.
Det är meriterande om du har goda kunskaper gällande de lagar och regler som styr det administrativa arbetet inom Hälso- och sjukvården som t.ex. sekretess. Det är viktigt att du har vana från arbete i datormiljöer och att du har goda datakunskaper. Det är meriterande om du har kunskaper i Cosmic och är van att bemöta personer med funktionsnedsättningar. Du har goda kunskaper i svenska språket och uttrycker dig väl i tal och skrift.
Som person är du serviceinriktad och arbetar bra med andra människor. Du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är lugn, stabil och trygg i din yrkesroll. Du har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete och har lätt att anpassa dig till nya omständigheter och växla mellan uppgifter. Vi ser också att du vill bidra i förbättringsarbeten och ser möjligheter i förändringar.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde så snart som möjligt eller efter överenskommelse.
Känner du igen dig i beskrivningen? Tveka inte att söka till oss redan idag.
Välkommen med din ansökan senast 16 januari 2022!
Intervjuer kan ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Bifoga gärna intyg och betygshandlingar med din ansökan.
Utdrag från polisens belastningsregister kommer att begäras vid en eventuell anställning
Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.
Region Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 7 000 anställda. Vår huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.
Titta gärna på vår informationsfilm: https://youtu.be/7qLByHRP6mY
Kontaktpersoner på detta företaget
Christina Gehlin, Avdchef
0221-263 47
Cecilia Stoor, Vårdförbundet
021-10 41 67
Maria Fredriksson Frischenfeldt, Sektionsledare Resurslaget i Köping
0221-26368
Aliisa Andreasson, Enhetschef avd 1
0221-261 24
Jeny Zackrisson, Enhetschef avd 1
0221-261 53
Christina Gehlin, Enhetschef avd2/AH
0221-263 47
Therese Edvardsson, Tf. Enhetschef avd 3
0221-26 271
Fredrik Leek, Områdeschef, Ambulanssjukvården Västmanland
021-17 45 59
Marie Malm, Enhetschef
021-17 45 69
Fredrik Rudstam, Vårdförbundet
021-17 34 42