OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du teamkänsla och lockas av utveckling på jobbet?
Då blir du med i vårt team och tillsammans driver vi utveckling och förändringsarbete.
Hälso- och sjukvårdsförvaltningen i Region Jämtland Härjedalen omfattar ca 3600 medarbetare fördelade på 15 områden. Just nu är vi inne i en omorganisering av ledningsorganisationen som ska leda till en mindre och mer effektiv hälso- och sjukvårdsledning. Tre divisioner kommer att bildas, Kirurgi, Medicin och Nära Vård.
När den nya ledningsorganisationen är på plats kommer du fortfarande vara direkt underställd hälso- och sjukvårdsdirektören och ditt huvuduppdrag är att stödja dennes stab och de tre divisionscheferna med administrativa arbetsuppgifter.
Vill du bli en av oss är du varmt välkommen att söka tjänsten.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en administrativ assistent som kommer vara lite av spindeln i nätet, en funktion dit många medarbetare vänder sig till i olika frågor.
I tjänsten ingår att stödja de som ingår i hälso- och sjukvårdsdirektörens stab och divisionscheferna på bästa sätt med det löpande administrativa arbetet. Arbetsuppgifterna är inom områdena ekonomi- och personaladministration, schemahantering, fakturahantering, skriva protokoll vid facklig samverkan, boka & planera möten och sköta kalendrar mm.
Du kommer att ha många kontakter internt inom regionen och dess stödfunktioner. Även externa kontakter kan förekomma.
Vi erbjuder ett intressant, omväxlande och ansvarsfullt arbete.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom administration/ekonomi, eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet från personaladministrativt arbete. Erfarenhet av att arbeta med fakturahantering är också meriterande samt erfarenhet av Heroma och Office 365.
Som person är du flexibel, strukturerad och har förmåga att hantera flera uppgifter parallellt. Du har god samarbetsförmåga, ett bra bemötande och ett förtroendeskapande arbetssätt samt är kommunikativ och initiativrik. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Erfarenhet från politiskt styrd verksamhet kan vara en merit.
ÖVRIGT
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig till oss.
Intervjuer kan komma att ske fortlöpande under rekryteringsprocessen.
Vi har gjort vårt val av rekryteringstjänster och avsäger oss vänligt men bestämt ytterligare erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Anna-Karin Nilsson
0687-166 52
Chef för Centrala elevhälsan Bergs kommun Ulla H Gustavsson
0687-161 00
Enhetschef Mia Ajax
063-153507
Enhetschef Pernilla Johansson
063-155444
Medicinskt ledningsansvarig läkare Anna-Karin Roos
063-153000 (sökn via vx)
Enhetschef Åsa Torbjörnsson
063-14 20 27 alt 072-5662360
Personalkonsult Karin Engnér
063-154442
Personalkonsult Jonas Holmgren
063-147628
Personalkonsult Ingrid Larsson
063-147594, 076-5258387
Personalkonsult Siv Wahlström
063-147651