Administrativ assistent till Hjälpmedelscenter

Arbetsbeskrivning

Landstinget Blekinge är ett bra val för dig som tycker att livet, med allt vad det innebär, är viktigt. Vi ger dig utmärkta förutsättningar att ge god vård och förbättra människors hälsa. Vi ger dig också möjlighet att välja en skön miljö för arbete, boende och fritid som genomsyras av livskvalitet.

Hjälpmedelscenter tillhör landstinget organisatoriskt och styrs av en samverkansnämnd som representerar Blekinges fem kommuner och Landstinget Blekinge. Hjälpmedelscenter försörjer Landstinget samt länets kommuner med kognitions-, kommunikations-, syn-, och medicintekniska behandlingshjälpmedel samt hjälpmedel för rörelsehinder.
Vår verksamhet är i ett expansivt skede och efterfrågan ökar ständigt på våra tjänster inom upphandling, konsultation, utprovningar, utbildningar, reparationer, rekond och logistik av hjälpmedel till länets kunder. Allt fler högdiagnostiserade tillstånd, äldre multisjuka och nya behov från kunden/vårdtagaren kräver idag mer specialiserade högteknologiska och välfärdstekniska hjälpmedel. Detta påverkar givetvis vår verksamhet inom ökad efterfrågan utav ny teknisk och konsultativ kompetens. Vi ser också ett ökat behov av vår verksamhet för att möjliggöra vård och omsorg i hemmet för länets medborgare.
Vi söker nu en administrativ assistent till vår kundtjänst som ingår i avdelningen för Logistik - Rekond.


ARBETSUPPGIFTER
Till sommaren går vår medarbetare inom kundstjänst i pension och därför behöver vi hitta en ersättare. Du kommer att arbeta i Hjälpmedelscenters kundtjänst och vara ett ansikte ut emot våra kunder och vårdtagare. Ditt huvudområde kommer att innefatta sedvanligt kundtjänstarbete, telefonrådgivning, samt administrativa uppdrag i vårt verksamhetssystem Sesam.
Exempel på uppgifter som kommer att ingå i tjänsten:
• Möta kunder och vårdtagare på Hjälpmedelscenter.
• Telefonrådgivning.
• Skapa beställning/kundorder som inkommer via telefon/mail/aktivitet.
• Fakturahantering.
• Registervård i verksamhetssystemet Sesam.


KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten har du för verksamheten en relevant gymnasial utbildning och god datorvana. Mycket goda kunskaper i svenska i både skrift och tal samt goda kunskaper i det engelska språket. Meriterande är om du har erfarenhet av hjälpmedel och administrativt arbete i datorsystem.
Vi vill att du som söker har bra organisationsförmåga, känsla för service och är flexibel, då arbetet i stor utsträckning innebär att snabbt hantera uppkomna behov från kunder och vårdtagare. Du är lösningsfokuserad och har lätt för att samarbeta.
Du har förmåga att kunna administrera, planera och prioritera ditt uppdrag och omsätta våra kunders önskemål till fungerande lösningar med rätt kvalitet.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

B-körkort erfordras.


ÖVRIGT
Tack för att du skickar din ansökan via länken i denna annons. Det kvalitetssäkrar och effektiviserar rekryteringsarbetet. Fyll i din ansökan noggrant så att vi får en komplett och rättvisande bild av dig .

När du skapat ditt konto, kan du logga in och uppdatera ditt CV samt ändra i ditt personliga brev. På så sätt kan du framöver söka andra tjänster inom Landstinget Blekinge.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Per Johansson

Leif Lindell

Elenor Malmörn

Claes Håkansson

Christin Samuelsson
0455-736126
Birger Petersson
0455-736355
Britt-Louise Mårdh Karlsson
0455-736311
Farhad Haddad-Nik
0455-736243
Jens Boäng
0734-471676
Sanna Karlsson
0734-471648

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Blekinge Karlskrona
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning.
  • Publicerat: 8 februari 2017

Besöksadress

37181 Karlskrona
None

Postadress

Bättringsvägen Wämö Center
Karlskrona, 37181

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024