OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Administrativ assistent till HSE-gruppen
Axel Christiernsson International AB är en privatägd företagsgrupp som utvecklar och tillverkar smörjfett. Gruppen består av produktionsenheter i Sverige, Holland, Frankrike och USA. Vår affärsidé är att erbjuda kundanpassade smörjfettslösningar till kunder med egna varumärken inom smörjmedelsindustrin. Vi har en ledande position som smörjfettsproducent, baserat på en hög teknisk kompetens och flexibla produktionsresurser. Våra produkter kombinerar hög kvalitet och prestanda med miljöhänsyn.
HSE-gruppen består i dagsläget av två personer och vi är en del av tekniska avdelningen och finns i Nol, strax intill Göta älv, ca 20-minuter med pendeltåg från Göteborg. Vi är 300 anställda inom koncernen, varav ca 70 i Nol, uppdelat på Axel Christiernsson International och dotterbolaget Axel Christiernsson AB.
Administrativ assistent inom hälsa, säkerhet och miljö (HSE)
Axel Christiernsson International AB söker nu en administrativ assistent till HSE-gruppen. Har du en administrativ ådra och ett intresse för informationshantering, datasystem och leverantörskontakter. Vill du dessutom lära dig om kemi och lagstiftning, då är den här tjänsten för dig.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att variera och förutom att hjälpa till med olika typer av administration inom främst råmaterial och kemikalieförteckning, kommer du att skapa och uppdatera säkerhetsdatablad för smörjfett och råmaterial i vårt system. Du kommer ha tät kontakt med våra leverantörer och aktivt samla in information om råmaterial och kemikalier samt sammanställa data i Excel.
Kvalifikationer
Vi tror att du har mycket god datorvana med kunskaper i MS Office och lätt för att lära dig nya system.
Vidare vill vi att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift. När det gäller utbildningsnivå önskar vi att du har grundläggande kunskaper inom naturvetenskap på gymnasienivå. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet och kunskap inom kemi/kemikalielagstiftning.
Personliga egenskaper
För att lyckas och trivas i rollen som administrativ assistent inom HSE är det viktigt att du är noggrann, strukturerad och självgående. Du har ett intresse för administration, du har god kommunikationsförmåga, samt en positiv attityd.
Frågor rörande tjänsten
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Group HSE Manager, Sandra Tunhav, på sandra.tunhav@axelch.com eller 0723 124 258.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och tillträds enligt överenskommelse. Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!
Vänligen sänd din skriftliga ansökan per e-mail senast den 30 september 2022 till vår HR-chef, Annika Thompson, på annika.thompson@axelch.com