Administrativ assistent till Individstöd

Administrativ assistent till Individstöd

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en roll där du får vara ett stöd för både medarbetare och chefer? Är du en strukturerad lagspelare som gillar att ha koll på läget? I så fall hoppas vi att du söker till oss!

Enheten Individstöd är en ny enhet som har funnits sedan september 2019 och utgörs av Boendestöd i ordinärt boende, avlösarservice och ledsagarservice, Plåtverksgatans- och Karlfeldts psykiatriboende. Styrkan med vår enhet är att vi består av olika verksamheter med olika uppdrag vilket gör att vi har en bred kompetens. Vi har också ett nära samarbete mellan de olika verksamheterna, vilket ger möjligheten till varierande uppdrag för våra medarbetare. Vi har hela tiden ett fokus på utveckling och förbättring, vilket allas vår delaktighet bidrar till.

Läs gärna mer om oss och Västerås stads insatser på: https://www.vasteras.se/omsorg-stod-och-hjalp

ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget ingår det att administrera det dagliga arbetet och arbeta i våra olika system när det kommer till uppgifter som planering av scheman, beställningar av olika slag och sakgranskning av fakturor. Du kommer också att arbeta med personalbemanning och bokning av vikarier. En stor del av ditt arbete kommer du att lägga på administrering i systemet Mobil omsorg. Du deltar i enhetsmöten och skriver minnesanteckningar. Du kommer att ingå i ett administrativt team tillsammans med en assistentkollega där ni både har gemensamma och egna ansvarsområden på Individstöd. Vi har också en nära samverkan inom området socialpsykiatri som helhet med regelbundna assistentmöten.

KVALIFIKATIONER
På Individstöd lägger vi stor vikt vid Västerås stads värdegrund "Alltid bästa möjliga möte". I den här rollen vill vi därför ha en person som lever detta under sin arbetsdag, både när det gäller bemötande och effektivitet. Som person behöver du kunna ta eget ansvar för dina uppgifter samtidigt som du är bra på att samarbeta med andra. Många gånger får man pussla i sin roll vilket kräver att du är lösningsfokuserad, flexibel och kan arbeta uthålligt tills dina uppdrag är lösta. I en händelserik vardag och i den utvecklingen som verksamheten befinner sig i är det viktigt att du är stabil och kan hantera pressade situationer.

Du som söker har slutförd gymnasial utbildning och har tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter som vi kan se som relevanta. Om du dessutom har erfarenhet av en liknande roll ser vi det som mycket meriterande. Du har goda kunskaper för att arbeta i IT-system och det är ett stort plus om du har erfarenhet av att arbeta i system som exempelvis TimePool, TimeCare, Mobil Omsorg, VIP och Pulsen Combine. För den här rollen behöver du också ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.

Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriär

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2020
  • Ansök senast: 18 november 2020

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024