Administrativ assistent till journalenheten

Administrativ assistent till journalenheten

Arbetsbeskrivning

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Välkommen till regionens administrativa hjärta, kanslienheten! Här tar vi hjälp av varandras kompetenser och erfarenhet och arbetar tillsammans för Region Kronobergs invånare och medarbetare.

Kanslienheten ansvarar bland annat för regionens arkiv, diarium, juristfunktion, patientnämndsverksamhet, nämndadministration och övrigt administrativt stöd till den politiska organisationen. Inom kanslienheten finns också regionens centrala journalenhet som hanterar delar av hälso- och sjukvårdens inkommande journalbeställningar. Arbetet sker i nära samarbete med regionarkivet och regionjurister för ett säkert och effektivt utlämnande av journalkopior.

ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ assistent hos oss kommer du att:

• vara en ingång för medborgare, försäkringsbolag och myndigheter vid förfrågan om utlämnande av journaler.

• hantera beställningar om utlämnande av journaler samt besvara eller hänvisa vidare journalrelaterade frågor till vårdgivande enheter.

• hantera hela processen vid en begäran om journalutlämnande, från mottagande av begäran till utlämnande. Genomföra menprövning vid journalutlämnande ingår och sker med visst stöd av regionjurister.

• hantera frågor kring spärrhantering och genomföra spärr av journal.

• hantera frågor om loggutdrag och genomföra loggutdrag för privatpersoner.

• i samverkan med andra verksamheter vara delaktig i utformandet av regionövergripande riktlinjer och rutiner för journalutlämnande.

• vara delaktig i förbättringsarbete för att utveckla journalenhetens arbetsprocesser.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som lägst har gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot vård och omsorg eller har vidareutbildning som medicinsk sekreterare. Du behöver ha erfarenhet av administrativa uppgifter.

Som person är du serviceinriktad, noggrann och lösningsorienterad. Du har lätt för att arbeta tillsammans med andra och är proffsig, hjälpsam och tillmötesgående i mötet med kunden. Du har en mycket god förmåga att kommunicera i både tal och skrift samt har en god datorvana.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Bifoga gärna relevanta utbildningsbevis/intyg.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Malin Wass

HR - Specialist Josefina Ågren
0470- 58 25 80
Enhetschef Agneta Karlsson
0470-588537
HR-chef Susann Ingvarsson
0470-58 62 05
Kommunikationsdirektör Maria Granath

Tandvårdsdirektör Annika Kahlmeter
0470-588930
HR-direktör Caroline Gabrielsson Palmqvist
0470-588576
Avdelningschef Malin Wass
0470 - 58 64 17
Regiondirektör Martin Myrskog

Ordförande för revisionen Peter Löfström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Kronoberg, Regionstab
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2021
  • Ansök senast: 23 november 2021

Besöksadress

Nygatan 20 Växjö
None

Postadress

Region Kronoberg
Växjö, 35231

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024