OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Socialförvaltningen har ett stadsövergripande ansvar för socialtjänsten i staden.
Kriscentrum är en del av Socialförvaltningen och ingår i enheten för stöd och skydd. Kriscentrum för kvinnor och barn är Stockholms stads skyddade boende för kvinnor med eller utan barn. Vi tar emot kvinnor som blivit utsatta för olika typer av våld i nära relation. Barnen har antingen blivit utsatta för våld eller upplevt våld i hemmet. Kriscentrum är en akutinstitution vilket innebär att vi tar emot placeringar dygnet runt och har plats för 18 kvinnor med eller utan barn (barnantalet kan uppgå till ca 25 barn). Alla som placeras på Kriscentrum får en egen kontaktperson vilket också gäller barnen.
På Kriscentrum är vi sammanlagt ca tjugo medarbetare där större delen är socialsekreterare som verkar som kontaktpersoner för barn-och ungdomar eller placerade kvinnor. I teamet ingår också administratör, samordnare, hantverkspedagoger och biträdande enhetschef.
Din roll som administrativ assistent
Arbetet som administrativ assistent är varierande med mångfasetterade arbetsuppgifter. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att utföra olika administrativa arbetsuppgifter men i rollen tillkommer det även mer praktiska moment så som att ta emot varuleveranser, ha viss kontakt med boende och iordningställa boendelägenheter. I övrigt kommer du även hjälpa arbetsledningen med olika administrativa sysslor Du kommer till en arbetsplats där det alltid händer saker och du kommer vara ett viktigt stöd i att se till att det dagliga arbetet flyter på som det ska. Rollen passar dig som tycker om att arbeta med administration i en ständigt föränderlig miljö.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
- fakturahantering via stadens ekonomisystem Agresso och Platina
- upprätta/utveckla och rapportera verksamhetsspecifik statistik
- hantering av verksamhetens inköp
- inventering och arkivering
- personaladministration
- tjänstekortsadministration
- enkätansvarig
- sedvanliga övriga administrativa arbetsuppgifter.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har:
- avslutad gymnasieexamen
- några års aktuell erfarenhet som administratör eller administrativ assistent
- erfarenhet av ekonomisystem och faktureringsarbete
- goda datorkunskaper
- god kommunikativ förmåga i svenska, både i tal och skrift.
Det är meriterande om du tidigare har arbetat med systemen Platina och Agresso eller tidigare arbetat inom Stockholms Stad.
Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas hos oss är det viktigt att du tycker om ett varierande arbete och har ett flexibelt förhållningssätt. Då vi är en akutinstitution söker vi dig som har lätt att anpassa dig till förändrade omständigheter och ser möjligheter i detta. Vidare har du lätt för att samarbeta och är trygg i dig själv och i kontakten med nya människor. I ditt arbete är du strukturerad, självgående och tar gärna egna initiativ för att hitta nya lösningar.
Vad erbjuder vi?
Du kommer till en arbetsplats där du blir en del av en engagerad medarbetargrupp som brinner för att hjälpa andra. Hos oss är den ena dagen sällan den andra lik. Vill du veta mer om oss? Klicka https://boendebehandling.stockholm/skyddat/kriscentrum-for-kvinnor-och-barn/.
Varmt välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.