OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vid Laboratoriemedicin utförs cirka 2 600 000 analyser per år fördelat inom enheterna klinisk kemi, klinisk mikrobiologi och transfusionsmedicin. Vi eftersträvar att bedriva en högklassig diagnostik och vår önskan är att ge patienter och remittenter
en hög grad av service.
Östersunds sjukhus är ett komplett och välutrustat akutsjukhus med hög kompetens både vad gäller medicinska
specialiteter och omvårdnad. Sjukhuset med 2 400 medarbetare är det enda i länet, det är en fördel eftersom det möjliggör
en närhet mellan de olika specialiteterna.
En närhet som kommer patienterna till del.
I Jämtlands län med sina 127 000 invånare står livskvalitén i fokus. Här samsas fridfull ro i en nära och storslagen natur
med brokig stadspuls och rikt kulturutbud. Här finns möjlighet till en trivsam boendemiljö och en upplevelsefylld fritid.
God hälsa och Positiv livsmiljö är nyckelorden i landstingets verksamhetsidé. Som medarbetare hos oss samverkar du
med många olika yrkeskategorier med spets- och bred kompetens. Du är också medlem i vår personalförening som
erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter.
ARBETSUPPGIFTER
Ett bra jobb med bra arbetstider.
Vi behöver nu rekrytera en administrativ assistent med schemaläggning och bemanningsuppdrag som huvudsakliga
arbetsuppgifter. Vi erbjuder ett intressant, omväxlande och ansvarsfullt arbete som administrativ assistent i nära samarbete med
enhetschef och delområdeschef vid Laboratoriemedicin samt övrig personal.Som assistent inom Laboratoriemedicin ingår bland annat bemanning vid frånvaro och schemaläggning/ hantering i Heroma och andra administrativa sysslor i samband med personalfrågor, hotellbokningar och resebeställningar mm.
KVALIFIKATIONER
Administrativ gymnasieutbildning, eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att arbeta med personaladministrativa systemet Heroma.
Du har även goda kunskaper i Word och Excel.
För att trivas med arbetet behöver du vara serviceinriktad och tycka om administrativa rutiner och riktlinjer.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, såsom att du är serviceinriktad, flexibel, professionell i din yrkesutövning, tar egna initiativ, har god samarbetsförmåga och har ett förtroendeskapande arbetssätt.
Eftersom arbetet innehåller bemanningsuppdrag är det en stor fördel om du har kunskaper och erfarenhet av de
kommunala avtalen och speciellt Allmänna bestämmelser. Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Anna-Karin Nilsson
0687-166 52
Chef för Centrala elevhälsan Bergs kommun Ulla H Gustavsson
0687-161 00
Enhetschef Mia Ajax
063-153507
Enhetschef Pernilla Johansson
063-155444
Medicinskt ledningsansvarig läkare Anna-Karin Roos
063-153000 (sökn via vx)
Enhetschef Åsa Torbjörnsson
063-14 20 27 alt 072-5662360
Personalkonsult Karin Engnér
063-154442
Personalkonsult Jonas Holmgren
063-147628
Personalkonsult Ingrid Larsson
063-147594, 076-5258387
Personalkonsult Siv Wahlström
063-147651