OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du i rollen som administratör och vill jobba i ett internationellt företag där du blir spindeln i nätet? Vi erbjuder en stimulerande tjänst som administrativ assistent på ett innovativt och internationellt ledande företag i läkemedelsbranschen.
Tjänsten är ett föräldravikariat på ca 10-12 mån med start i slutet på maj.
Om Företaget
Novartis AG är ett av världens ledande läkemedelsföretag och erbjuder medicin för att bota sjukdomar och främja människors hälsa och välmående. Vårt mål är att upptäcka, utveckla och marknadsföra innovativa läkemedel för att behandla patienter, minska lidande och öka människors livskvalitet.
Novartis är det enda företag som har en ledande position inom både originalläkemedel och generika. Läs mer om Novartis på www.novartis.se
Arbetsuppgifter
Du kommer främst att assistera avdelningen för Legal and Compliance (som består av 6 personer utspridda i Norden) med dagliga administrativa uppgifter så som mötesbokningar, protokoll, reseräkningar, avtalshantering, uppdatering i system, samarbetsavtal med patientorganisationer med mera. I tjänsten ingår också att vara superuser för flera av de administrativa systemen vilket innebär både support för användare och IT-stöd. En del av arbetsuppgifterna innebär formulering av texter och material på främst engelska.
Vem är du?
Vi söker dig - en noggrann och proaktiv assistent/administratör/koordinator som trivs både med rutinuppgifter och mer kvalificerat administrativt stöd.
Som person är du ansvarsfull med en positiv attityd. Du är flexibel och förändringsbenägen och trivs i en roll där du ansvarar för det administrativa stödet till avdelningen.
Du har en hög servicekänsla och är hjälpsam. Du arbetar proaktivt och har en förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter och löser på eget initiativ problem som kan uppstå i det dagliga arbetet.
Vi tror att du har några års erfarenhet från en liknande administrativ tjänst sedan tidigare. Det är meriterande med erfarenhet från läkemedelsbranschen. Du har mycket god datavana, lätt för att lära dig nya system och har arbetat i Sharepoint sedan tidigare. Du är flytande i engelska.
Ansökan och mer information
Är du den person vi söker? Då ser vi fram emot att få ta del av ditt CV och ditt personliga brev. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar. Oavsett din ålder, bakgrund, kön, religion, etnicitet, funktionsnedsättning eller sexuell läggning är du därför välkommen med din ansökan.
Vill du veta mer om tjänsten kan du ringa Jessica Colbro på First Reserve AB, hon nås på telefon 08-705 80 67.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Viveka Holm
08-7058064, 070-2798321
Johanna Östberg
+46 0702701167
Pouneh Sahlin
08-705 80 65
Sandra Solomon
+46 087058063, +46 0702798342
Sandra Hedenmark
08-705 80 66, 070-673 62 90
Jessica Colbro Holm
+46 08-7058061, +46 0702798325
Robert Persson
08 705 80 65, 070 170 70 68
Sofia Jonsson
+46 702790511