Administrativ assistent till ledningsgrupp

Administrativ assistent till ledningsgrupp

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Administrativ assistent till ett roligt och utmanande uppdrag i en mycket varierad roll som innefattar administrativt stöd till ledningsgrupp hos vår kund i Stockholm. Arbetsuppgifterna som Administrativ assistent innefattar allt från enklare administrativa delar, till mer komplicerade med att hantera viss typ av inköp och beställningar, koordinering kring utbildningar och konferenser samt agera stöd i upphandlingar. I rollen som Administrativ assistent behöver man vara social, driven och strukturerad samt orädd för att ta kontakter som behövs för att söka sig fram i organisationen och bygga upp ett nätverk. Det är viktigt man tycker om att hjälpa till i det lilla och i det som är omständligt samt att fixa mindre och medelstora arrangemang. Nedan några exempel på arbetsuppgifter:

- Mötesanteckningar, protokoll och administration av information
- Beställningar och administration kring utbildningar och konferenser
- Mindre utredningar kring finansiering eller tidsskrivning
- Administrera rapporteringar och presentationer på enhetsnivå
- Kontorsadministrativa beställningar
- Arbetsplats relaterade beställningar såsom datorer och telefoner
- Agera stöd i samband med upphandlingar, t ex ha koll på underlag som ska tas fram, beslutspunkter, följa upp tidplaner, boka möten med mera

För rollen är det önskvärt med följande:
- Gymnasiekompetens och en relevant eftergymnasial utbildning
- Hög digital kompetens
- Stor vana av att arbeta i Office och IT-baserade system
- Kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
- Erfarenhet av administration kring mötesbokningar, förberedelser inför möten, dokumenthantering

Det är meriterande med följande erfarenhet:
- Verktygen Jira och Confluence
- Sammanställning administrativt material
- Personal- och ekonomiadministration
- Arkivering, inköp och fakturahantering


Start efter godkänd säkerhetskontroll, heltid, tillsvidare.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om Oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 augusti 2022
  • Ansök senast: 31 augusti 2022

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


VD-assistent

VD-assistent

8 februari 2025

Handläggare på deltid

Handläggare på deltid

8 februari 2025