OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt.
Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet.
Vi har nu börjat det stora arbetet med att forma framtidens hälso- och sjukvård i Blekinge. Under en tio-årsperiod kommer vi att bygga nya lokaler och utveckla arbetssätt och teknik för att kunna möta framtidens behov av vård och omsorg. Det är en spännande utvecklingsresa som du också kommer att få vara en del av.
Regionservice uppdrag är att utveckla och leverera stöd och servicetjänster till alla verksamheter i Region Blekinge. Vår verksamhet är organiserad i basenheter med ansvar för fastigheter, IT, kost, städ och logistik. I förvaltningen finns också administrativt stöd inom ekonomi, personal och lön.
Enheten för Verksamhetsstöd är en av fem basenheter som är organiserade under Regionservice med ca. 75 medarbetare. Tjänsten tillhör Materialdepån som har cirka 25 medarbetare. Avdelningen ansvarar för Region Blekinges materialförsörjning genom inköpsservice och depåverksamhet. Materialdepån köper in och lagerhåller ca 1 900 artiklar och de största kunderna är Region Blekinge och Region Kronoberg.
ARBETSUPPGIFTER
Dina främsta arbetsuppgifter består av fakturahantering, där du bland annat säkerställer pris och andra villkor på de avrop som görs. Du har hand om samtliga fakturor som kommer till avdelningen där även direktköp till kund ingår samt till viss del omkostnadsfakturor.
Fler vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
• Månadsavstämning på lagerkonto
• Lägga in beställningar från kommunkunder
KVALIFIKATIONER
För att vara kvalificerad för tjänsten ska du ha en fullständig gymnasieutbildning med inriktning ekonomi, eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer likvärdiga. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet eller vana vid leverantörskontakter samt har en god förståelse för ekonomi och inköpsflödet.
För att vara rätt person till tjänsten ska du ha en god kommunikationsförmåga och vara serviceinriktad, då du dagligen har kontakt med leverantörer, kollegor på depån och ekonomiavdelningen. Som person är du självgående, kan lätt ställa om inför nya förutsättningar och är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Erfarenhet av förråds- och lagerverksamhet är meriterande.
Du ska ha god datavana och behärska Word och Excel, samt kunna kommunicera väl i tal och skrift på både svenska och engelska.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
IT-chef Jörgen Hjelm
0455-569 41
Personalstrateg Lisa Larsson
0455-32 20 45
Vision Joakim Nilsson
0455-30 50 28
SACO Anna Förberg
0455-569 46
Chef Kultur och fritid Malena Sandgren
0455-30 50 08
SACO Christer Nilsson
0455-30 50 18
Vision Johanna Olofsson
0455-30 50 24
Musikerförbundet Niclas Höglind
0455-32 19 21
Administrativ chef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06
Kanslichef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06