Administrativ assistent till Mottagningsenheten i Östersund

Arbetsbeskrivning

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Vi söker administrativ assistent till Mottagningsenheten i Östersund. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar. 

Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.

Arbetsuppgifter 
Som assistent kommer du självständigt och i samråd med arbetskamraterna i ditt team att utföra arbetsuppgifter knutna till handläggning av ärenden. I arbetet ingår kontakt med sökanden, både i form av bemötande över receptionsdisk och per telefon. Även kontakt med offentliga biträden samt andra myndigheter förekommer. Du kommer att arbeta med registrering och expediering av handlingar och akter samt posthantering. Det kommer även ingå hantering av dossier och allmänna kontorsgöromål. Vidare kan det ingå att boka möten, skicka kallelser och göra resebeställningar. Även ekonomisk administration som fakturahantering och viss ekonomisk redovisning förekommer.  Andra arbetsuppgifter som kan förekomma är protokollföring, beställningar av tolkar och översättningar etc.

Vad vi förväntar oss 
Vi förväntar oss att du är en god representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.

Kvalifikationer 
Du har lägst gymnasieutbildning eller annan utbildning som bedöms vara lämplig för befattningen. Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och har arbetat i en serviceinriktad roll. Du har även erfarenhet av arbete med professionellt bemötande samt förståelse av att arbeta med människor i utsatt situation. Det är meriterande med erfarenhet av kundbemötande, gärna inom reception eller kundtjänst. Det är även meriterande med erfarenhet från arbete i offentlig verksamhet. Du har B-körkort.

Du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Du har goda kunskaper i Officepaketet. Det är även meriterande med övriga språkkunskaper.  

Vi ser även att du har intresse och motivation för tjänsten.

Personliga kompetenser 
Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är även strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och håller tidsramar. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du samarbetar bra med andra människor och har förmåga att kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.


Upplysningar
Anställningsform: Vikariat
Information om arbetstid: Kontorstider 
Placering: Östersund 
Tillträde för befattningen: Enligt överenskommelse
Vi tillämpar individuell lönesättning.

Vill du veta mer 
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till migrationsverket@academicwork.se 
Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du Enhetschef Anna-Maria Pettersson 010-485 05 53 eller Enhetschef Jörgen Leding 010-485 26 85.

Ansökan 
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den onsdag 7 december. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.


I denna rekrytering kan vi komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover som en del i processen.

Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

I samband med att du registrerar din ansökan, kommer du att få svara på ett antal frågor. Det är viktigt att du fyller i frågorna så utförligt du kan och inte endast hänvisar till CV och personligt brev. Registrerade ansökningar som saknar svar på frågorna kommer ej att beaktas.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Migrationsverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 23 november 2016

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024