OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att bo i Strömsund kan föra med sig många saker. Som friheten det innebär att ha nära till staden och ändå få känna stillheten i naturen och närheten till fjällen. Strömsund är en trygg och säker kommun och ligger inom Saepmie, det vill säga det område där samer bor, verkar och utövar sin kultur.
Närvårdsavdelningen förkortat Näva, är en trivsam vårdavdelning med totalt 18 vårdplatser som ligger i Strömsund. Nio av dem är regionens slutenvårdsplatser/akutplatser och resterande nio platser har kommunen som korttidsplatser. I nuläget är fem av nio regionplatser öppna.
Läkare på kommunens alla hälsocentraler kan lägga in patienter på slutenvårdsplatserna på avdelningen, i överenskommelse med ansvarig läkare på Näva. Kommunens biståndsenhet ansvarar för fördelningen av patienterna till korttidsplatserna.
Hälsocentralen ligger i samma byggnad som Närvårdsavdelningen (Näva).
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten innebär 50% arbete på NÄVA som administrativ assistent och 50% arbete på Strömsunds Hälsocentral som receptionist.
Vi söker en administrativ assistent till NÄVA och en receptionist till hälsocentralen i Strömsund. Du är lite av spindeln i nätet, en funktion dit många medarbetare och även patienter vänder sig i olika frågor.
I tjänsten ingår att stödja chefer och verksamhet på bästa sätt med det löpande arbetet. Som administrativ assistent på Näva arbetar du med administrativa arbetsuppgifter rörande ekonomi- och personalfrågor som till exempel personaladministration och fakturahantering. I arbetet ingår schemaarbete i Heroma och främst daglig rekrytering vid ordinarie personals frånvaro. På hälsocentralen som receptionist kommer du att ha en del patientkontakt, arbeta med posthantering, utlämning av hjälpmedel och sjukvårdsmaterial mm.
Du kommer att ha många kontakter internt på enheten, inom regionen och dess stödfunktioner. Även en del externa kontakter förekommer.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom administration, eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet från personaladministrativt arbete med schemaläggning och bemanningsplanering. Bra om du kan excel likväl som kunskap i Cosmic. Erfarenhet av att arbeta med fakturahantering är också meriterande.
Som person är du flexibel, strukturerad och har förmåga att hantera flera uppgifter parallellt. Du har god samarbetsförmåga, ett bra bemötande och ett förtroendeskapande arbetssätt samt är kommunikativ och initiativrik. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig till oss.
Intervjuer kan komma att ske fortlöpande under rekryteringsprocessen.
Vi har gjort vårt val av rekryteringstjänster och avsäger oss vänligt men bestämt ytterligare erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Anna-Karin Nilsson
0687-166 52
Chef för Centrala elevhälsan Bergs kommun Ulla H Gustavsson
0687-161 00
Enhetschef Mia Ajax
063-153507
Enhetschef Pernilla Johansson
063-155444
Medicinskt ledningsansvarig läkare Anna-Karin Roos
063-153000 (sökn via vx)
Enhetschef Åsa Torbjörnsson
063-14 20 27 alt 072-5662360
Personalkonsult Karin Engnér
063-154442
Personalkonsult Jonas Holmgren
063-147628
Personalkonsult Ingrid Larsson
063-147594, 076-5258387
Personalkonsult Siv Wahlström
063-147651