OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Norra innerstadens stadsdelsområde består av de centrala delarna av Stockholm, tidigare Norrmalm och Östermalm. På stadsdelsförvaltningen arbetar cirka 2 500 medarbetare för att ge närmare 155 000 invånare de bästa verksamheterna inom bland annat förskola, socialtjänst, äldreomsorg och stadsutveckling.
Vi välkomnar dig som vill bidra till samhällsnytta i en innovativ verksamhet för en växande stadsdel.
Arbetsplatsbeskrivning
Äldreomsorgsavdelningen inom Norra innerstadens stadsdelsförvaltning består av hemtjänst, vård- och omsorgsboenden, biståndsbedömning och hälsofrämjande enheter.
Området hemtjänst är indelat i sex olika team baserat på geografiska arbetsområden. Vi söker dig som vill arbeta som administrativ assistent i ett av våra team!
Du kommer att arbeta i team Gärdet tillsammans med enhetschef, planerare och omkring 30-35 omsorgspersonal. Team Gärdet utgår från lokaler på Sandhamnsgatan 8, nära Gärdets tunnelbanestation.
Ditt uppdrag som administrativ assistent
Som administrativ assistent hos oss blir du en viktig funktion i det administrativa arbetet med personal och bemanning men också i enhetens kvalitetsarbete. I uppdraget ingår:
- Personaladministration; skapa scheman i planeringssystemet Medvind, bemanningsplanering utifrån LAS och ATL. Förbereda introduktion av nya medarbetare.
- Fakturahantering: kontrollera och godkänna fakturor i inköpssystemet Agresso.
- Behörighetsadministration i olika digitala system, bland annat verksamhetssystemet Paraplyet.
- Göra inköp och avrop utifrån befintliga avtal.
- Vara en viktig resurs i enhetens utvecklingsarbete.
Kvalifikationer
- Yrkeshögskola, inriktning administration eller annan högskoleutbildning/poäng som bedöms vara relevant för befattningen
- Utbildning eller dokumenterad erfarenhet av arbetsrätt, bland annat lagen om anställningsskydd eller arbetstidslagen
- God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
- God digital kompetens, inklusive vana vid Word, Excel, PowerPoint
Det är meriterande
- Om du tidigare har arbetat inom vård och omsorg
- Om du tidigare har arbetat i något av våra digitala system, Paraplyet, Medvind och Agresso
Rollen innebär många kontaktytor varför det är viktigt att du kan samarbeta och kommunicera väl med andra. Vi söker dig med förmåga att planera och genomföra arbetet självständigt och effektivt. Du är strukturerad och kan prioritera bland dina arbetsuppgifter vid arbetstoppar. Du har en analytisk förmåga och ekonomisk medvetenhet som har fokus på kvalitet, resultat och mål.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.