OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Öron-, näsa- och halsklinikens medicinska sekreterare - vårt arbete är en viktig del i klinikens arbete och vi arbetar i lokaler i nära anslutning till mottagningen. Du erbjuds en ergonomiskt utformad arbetsplats och god gemenskap i lugna, nyrenoverade lokaler och är måna om en god arbetsmiljö.
ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ assistent på Öron-, näsa- och halskliniken kommer du att arbeta tillsammans med våra medicinska sekreterare på enheten. Till stor del kommer du att utföra de arbetsuppgifter våra sekreterare utför idag. Exempel på arbetsuppgifter är remisshantering, bokningar av patienter från väntelistan men också akuta och planerade bokningar av tolk, posthantering, skanning, eventuellt TeleQ-arbete, efterregistrering av kassauppgifter, utskrift av besökslistor, allmänna administrativa uppgifter mm.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som arbetat med administration tidigare, gärna inom sjukvård och kunskaper i Cosmic är meriterande. Vi ser också att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift
Du kommer att ha en betydelsefull roll hos oss. Arbetet här innebär stor noggrannhet, mycket kontakter med patienter, andra enheter och olika yrkeskategorier. Därför är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga, är van vid att samarbeta och att du är serviceinriktad. Vi ser gärna också att du är öppen för nya utmaningar, kan koordinera samt har förmågan att hantera oförutsedda händelser.
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.