Administrativ assistent till Rostahemmet

Administrativ assistent till Rostahemmet

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba administrativt och verksamhetsnära inom vård och omsorg, sök då till oss!

Om tjänsten
På Rostahemmet arbetar erfaren personal med respekt, glädje och tålamod för en trygg, säker och meningsfull vård och omsorg. Boendet har tre enhetschefer och två administrativa stödfunktioner. Nu söker vi tillfälligt ersättning för en av de två administrativa tjänsterna. Vi söker en administrativ assistent med starkt engagemang och god förmåga att hantera och genomföra olika administrativa uppgifter för våra hyresgäster, personal och chefer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• utföra verksamhetens administrativa arbetsuppgifter och ge service till verksamheten
• ansvara för bemanning och personalplanering samt samarbeta med bemanningsenheten  
• ansvara för beställningar
• fakturahantering
• arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns
• känna till och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner

Kompetenskrav

• gymnasieexamen med inriktning administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• god datorvana

Vi söker dig som är trygg, stabil och kan anpassa dig efter ändrade omständigheter på ett kontrollerat sätt. Du tar eget ansvar för dina arbetsuppgifter och till stor del samarbetar, är uppmärksam och tillmötesgående mot andra. För att lyckas i rollen krävs planering och organisering samt ansträngning för att leverera lösningar. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med boende, personal, närstående och besökare.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• erfarenhet av arbete i Medvind, Personec och Raindance
• erfarenhet av att jobba med schemaläggning och bemanning

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tidsbegränsad anställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: from 2021-06-01, eller enligt överenskommelse tom 2022-08-01, med eventuell förlängning

Antal tjänster: 1

Arbetstiden: dagtid

Om arbetsplatsen
Rostahemmet är beläget på väster i Örebro, lika nära de centrala delarna av staden, som de vackra natur- och kulturområden som finns vid Svartåns stränder. På Rostahemmet erbjuds vård och omsorg för personer med somatiska sjukdomar och vård och omsorg för personer med demenssjukdom. 

Du kan läsa mer om vår verksamhet här: orebro.se/rostahemmet

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 21 februari.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2021
  • Ansök senast: 21 februari 2021

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Commercial Coordinator

Commercial Coordinator

20 september 2024

20 september 2024