Administrativ assistent till Saab Järfälla

Administrativ assistent till Saab Järfälla

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren administratör med stark servicekänsla och god koordinerande förmåga? Vi erbjuder en dynamisk tjänst i ett företag som bidrar till en säkrare värld!

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är cirka 18 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling.

Affärsområdet Surveillance erbjuder världsledande sensorteknik inom övervakning och beslutsstöd för att skydda mot hot. Portföljen omfattar luftburna, markbaserade och marina radarer, elektronisk krigföring, stridsledning, flygsystem och cybersäkerhet.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara administrativt stöd till cheferna på inköp och bland dina arbetsuppgifter ingår exempelvis att koordinera möten, att ta fram underlag för möten, reseplanering, kvittohantering och att lagra dokument. Du ingår även i assistentgruppen för inköp där du stöttar hela inköp med administrativt arbete ihop med andra administratörer.

I samråd med cheferna för inköp kommer du att planera, strukturera och följa upp enhetens ledningsmöten, förbereda agenda och vid behov själv ta fram material inför möten samt följa upp åtgärder. Du svarar för viss informationsspridning inom enheten och stöttar enhetens medarbetare med administrativt arbete. Inköp har en organisation som jobbar cross site och består av Järfälla, Göteborg, Huskvarna och Arboga. Inköp stöttar hela affärsområdet Surveillance. Som assistent på inköp kan du även komma att ingå i en eller flera ledningsgrupper.

Uppdrag utanför ordinarie arbetstid kan förekomma. Placeringsort för tjänsten är Järfälla.

Din profil
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och social kompetens. För att lyckas i rollen behöver du ha:
- Erfarenhet av att arbeta självständigt, prioritera och fatta egna beslut
- Ett serviceinriktat arbetssätt samtidigt som du vill skapa struktur och effektivitet
- Lätt för att samarbeta och god förmåga att skapa goda arbetsrelationer
- Integritet, är lyhörd och flexibel vad gäller förändrade förutsättningar och snabbt uppkomna situationer
- Erfarenhet att arbeta med kommunikation
- Bra helhetssyn
- Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
- Gymnasiekompetens, meriterande om du har kompletterat med eftergymnasial utbildning
- 3–5 års erfarenhet inom administration

Ansökningsförfarande
Detta är initialt ett konsultuppdrag via Skill, med goda möjligheter till förlängning eller övertagande direkt till Saab. Urvalet bearbetas löpande, därför rekommenderar vi att inkomma med ett ansökningsförfarande redan idag.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Oscar Ahle på mailadress oscar.ahle@skill.se
Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.

People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 september 2023
  • Ansök senast: 22 september 2023

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024