OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en serviceminded administratör som trivs en bredd av arbetsuppgifter och att kunna hjälpa till där det behövs? Vi söker nu en administrativ assistent till Saab i Linköping.
Om företaget
Saabs fastighetsavdelning, Property, har till uppgift att tillgodose Saabs nuvarande och framtida behov av ändamålsenliga lokaler. Property deltar i processen att anskaffa, vidmakthålla eller avveckla lokaler, vilket kan innebära allt från att hyra, köpa eller bygga och, när så krävs, avyttra, säga upp och eventuellt riva. Property består av en fastighetsägande del och en del med operativt ansvar för fastighetsbeståndet såväl i Sverige som i andra länder. I leveranssen används underleverantörer såsom Coor och Nokas för att nämna några.Vi hanterar ca 900 000 kvadratmeter kontor, produktion består av totalt ca 20 medarbetare fördelade över landet. Du kommer organisatoriskt tillhöra och lagerytor i Sverige idag, och vi är verksamma från Malmö i söder till Luleå i norr från små kontor till hela varv.
Property tillhör organisatoriskt Group Functions, Finance. Property är idag organiserat i tre sektioner. Gruppen stöttar samtliga medarbetare inom Property i ekonomiska frågor och hanterar alla hyresavtal, oavsett om vi är hyresgäst eller hyresvärd.
Dina arbetsuppgifter
- Avstämning vid implementering av vårt nya fastighetssytem
- Kontraktsadminstration, registrering av avtal, index och förlängningar/avslut
- Bereda, analysera och uppdatera underlag och data från fastighetssystemet
- Löpande stötta controller i dagliga ekonomiarbetet
- Administrativt stöd till avdelningschefen samt planering av avdelningens aktiviteter
- Aktivt delta i att utveckla och förbättra rutiner och processer inom Property
- Uppdatera SAABs intranät och vår fastighetsportal
Din profil
På vår avdelning arbetar vi i aktivitetsbaserat kontorslandskap och vi har alltid något nytt på gång. Property är en, till medarbetarantal, liten organisation arbetar vi ofta över gränserna och stöttar varandra. Vi samarbetar nära med inköp, säkerhet och våra affärsområden.
Social kompetens och förmåga att arbeta självständigt, effektivt och strukturerat är viktigt för att trivas och passa i denna roll.
I och med verksamhetens internationella miljö är det viktigt att du som sökande har god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift på svenska och engelska. Som individ är du drivande med en utvecklad social förmåga och vilja att lösa uppgiften.
Vi söker en positiv och serviceinriktad problemlösare som stöttar i administrativa frågor inom Fastighetsområdet.
Ansökningsförfarande
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så välkommen med din ansökan redan nu.
Detta är initialt ett konsultuppdrag fram till och med årsskiftet 20/21 med start efter sommaren med eventuell chans till förlängning.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Isabelle Jerner, isabelle.jerner@skill.se eller Susanne Öman, susanne.oman@skill.se
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.