OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi på Laholms kommun en administrativ assistent till vårt äldreboende i Knäred.
Smedjebacken är ett kombinerat särskilt- och korttidsboende som ligger beläget i Knäred med härlig ute- och inomhusmiljö. Lokalerna delas med Hemtjänst Öst som vi har ett nära samarbete med.
Finns Vårdcentral, Tandläkare och Bibliotek under uppbyggnad i lokalerna.
Arbetsuppgifter
I det dagliga arbetet som Assistent kommer du att arbeta med bland annat bemanning, personal-, brukar- och anhörigkontakt, löneadministration, schemaplanering, fakturahantering, samt i övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter. Då vi har ett när samarbete med hemtjänst Öst förekommer även administrativa arbetsuppgifter inom hemtjänstområdet.
Kvalifikationer
Vi ser att du har en gymnasial utbildning inom handel och administration eller ekonomiprogrammet, alternativt motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Som assistent arbetar du med datorn som arbetsredskap och därför måste du vara väl förtrogen med de allmänt förekommande datorprogrammen på marknaden såsom Word, Excel etcetera.
Önskvärt är om du arbetat i ekonomi eller löneadministrativa program, som till exempel Heroma.
God kunskap inom vård- och omsorgsarbete är meriterande. Då möjlighet för utökad tjänst finns, ser vi gärna att du har god erfarenhet inom hemtjänst.
Då arbetet kräver flexibilitet att kunna stödja andra verksamheter är det en förutsättning att du har B-körkort.
Som person är du flexibel, strukturerad och lösningsinriktad. Du är även lyhörd, har god samarbetsförmåga och ett gott bemötande samt är alltid mån om att ge bästa möjliga service. Du har en god administrativ och kommunikativ förmåga samt har förmågan att växla arbetstempo och kunna prioritera och växla mellan olika arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift.
Vid rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi vill att du till ansökan bifogar CV och personligt brev, där du motiverar varför du söker jobbet och varför vi ska anställa just dig. Varmt välkommen med din ansökan.
Anställningsform
Vikariat till och med 2021-12-31, deltid 50%
Arbetstid måndag - fredag. 06.30-10.30 eller enligt överenskommelse.
Eventuell möjlighet till ökad tjänstgrad efter 2021-09-01.
Tillträdesdag
2021-04-01 eller snarast enligt överenskommelse
Lön
Enligt överenskommelse
Upplysningar
Gunilla Andersson, vik enhetchef, 0430-158 83
Fackliga upplysningar
Fackliga företrädare nås via Laholms kommuns växel 0430-15 000
Sista ansökningsdag
2021-03-16
Urval kan komma att ske löpande under ansökingstiden.
Referenser
Vi vill inte att du lämnar referenser direkt i din ansökan, dessa kan istället komma att begäras in vid ett senare tillfälle.
Övriga upplysningar
Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.
Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Logga in/skapa en användare innan du fyller i din ansökan
Laholms kommun arbetar för att vara en utvecklande professionell service- och myndighetsorganisation. Ledorden i arbetet är glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme. Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.
Vi verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lärarnas Riksförbund Svante Lindell
0430-151 86
Rektor Ingela Månsson
0430-15044
Lärarförbundet Mats Peterson
0430-15963
Lärarförbundet i Laholm
0430-159 63
Rektor Bengt Svensson
070-622 57 79
Rektor Elisabeth Collin
070-2583824
LR Svante Lindell
0430-15186
Rektor Eva Karlberg
0430- 155 01
0703-29 45 76
Enhetschef Viveca Baltzarsson
0430-156 87
Vårdförbundet Halland
020-35 35 00