Administrativ assistent till Södertälje

Administrativ assistent till Södertälje

Arbetsbeskrivning

Är du en strukturerad och självgående person med ett skarpt öga för detaljer? Vi söker en engagerad administrativ assistent som vill vara en del av ett dedikerat team och bidra till att stötta vår kund med stipendieprocesser. Här får du chansen att använda din erfarenhet av protokollföring, mailhantering och arbete med siffror i en spännande och varierande roll. Låter det som något för dig? Då kan detta vara din nästa utmaning!
Om tjänsten
För vår kunds räkning söker vi på Perido en administrativ assistent. Företaget är en världsledande leverantör av transportlösningar och tillsammans med partners och kunder driver dom omställningen till ett hållbart transportsystem. Tjänsten är placerad på vår kunds stora huvudkontor i Södertälje med viss möjlighet till distansarbete.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu, för vår kunds räkning, en administrativ assistent till deras team som arbetar med stipendier. I denna roll kommer du att bli en viktig del av teamet och få möjlighet att bidra till en effektiv och noggrann hantering av administrativa processer.
Som administrativ assistent hos vår kund kommer dina arbetsuppgifter att inkludera att hämta information från olika system, granska underlag för stipendieutbetalningar och dokumentera processer kring dessa. Du kommer även att ansvara för protokollskrivning vid möten samt hantera inkommande och utgående mailkorrenspondens.
Dina egenskaper
Vi söker dig som är en strukturerad och självgående person med en stark servicekänsla. Du trivs i en dynamisk arbetsmiljö där du hanterar flera uppgifter samtidigt och har en förmåga att hålla fokus på detaljerna. Med ditt öga för noggrannhet kan du balansera ett högt tempo och samtidigt säkerställa att kvaliteten alltid upprätthålls. Då vår kund arbetar både på svenska och engelska är det viktigt att du har flytande språkkunskaper i båda språken, såväl i tal som i skrift. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta inom stiftelser eller med styrelsearbete ser vi det som en extra merit.
Är denna tjänst något för dig?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Kvalifikationer:
God vana med Teams och MS Office, framförallt Excel
Lätt för att lära sig nya datasystem
Kunskap i protokollföring och mailkorrenspondens
Vana av reseräkningar och känsla för siffror
Mycket goda kunskaper i tal och skrift, på engelska och svenska

Meriterande:
Gärna vana av stiftelsearbete, alt styrelsearbete

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med september 2025. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34902 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 november 2024
  • Ansök senast: 8 december 2024

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024