Administrativ assistent till Solhaga, Särskilt boende

Administrativ assistent till Solhaga, Särskilt boende

Arbetsbeskrivning

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Solhaga är ett äldreboende som ligger i utkanten av Falkenbergs centralort, nära området Arvidstorp. Vår administrativa assistent ska nu gå vidare till nya utmaningar inom organisationen och vi söker därför en ny kollega som ska komplettera vårt team. Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?


ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ assistent är du ett stöd för enhetschef i det dagliga arbetet, framförallt inom personaladministration, löner, schemaläggning, bemanning vid akut frånvaro, fakturahantering samt övrigt förekommande administrativt arbete.
Rollen som administrativ assistent har stor betydelse för såväl enhetens arbetsmiljö som för ekonomin. Assistenten ska tillsammans med enhetschef, verksamhetsledare och medarbetare sträva efter den mest optimala planeringen och bemanningen för verksamheten.

Enhetschefen har det övergripande ansvaret för verksamheten avseende personal, budget, arbetsmiljö samt kvalitet, och det är av stor betydelse att assistenten och enhetschefen har en nära kommunikation.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasiekompetens med administrativ/ekonomisk inriktning eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Erfarenhet av personaladministrativt arbete inom området äldreomsorgen är meriterande. Vi ser gärna
att du har erfarenhet av att arbeta med system som Personec P, Time Care Multiacess och Raindance.

Du ska ha förmåga att lösa arbetsuppgifter i en arbetsmiljö med tidvis hög arbetsintensitet. God organisationsförmåga, initiativtagande, serviceförmåga och hög flexibilitet är egenskaper vi söker. Du har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift och du trivs med att arbeta i team. Du är van användare av Officepaketet, Excel och andra förekommande administrativa system. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden, så tveka inte att skicka in din ansökan!

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bokningscentralen Rekryterare
0346-88 61 81
Facklig representant kan nås via kommunens växel
0346-88 60 00
Linda Ajeti, enhetschef
0346-88 55 40
Facklig representant nås genom kommunens växeln
0346-88 60 00
Ann Karlsson, Enhetschef
0346-88 66 69
Herdis Duphorn, enhetschef
0346-88 53 70
Therese Karlsson, Enhetschef
0346-88 52 58
Heidi Evesson, Enhetschef
0346-88 54 20
Enhetschef Per-Anders Pettersson
0346-88 57 81
Lena Falk, enhetschef
0346-88 53 70

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falkenbergs kommun, Äldreomsorg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2022
  • Ansök senast: 13 oktober 2022

Besöksadress

31180 Falkenberg
None

Postadress

None
Falkenberg, 31180

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024