OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Presentation
Är du duktig på att hantera Word och Power Point samt har en stilistisk förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska? Då kan du vara vad vår kund söker!
Poolia söker för kunds räkning en administrativ assistent till en eftertraktad advokatbyrå i Stockholm. I din roll kommer du att serva 5-6 jurister med stort fokus på justering av texter, korrekturläsning samt sammanställningar som vidare skickas till domstolar och företag. Uppdraget är på deltid med en omfattning på 60-70 %. Du kommer att arbeta som konsult via Poolia under 6 månader med stora chanser till anställning hos kund. Vår kund sitter i härliga lokaler centralt i Stockholm.
Urval och intervjuer sker löpande, skicka in din ansökan redan idag om du har vad som krävs!
Arbetsuppgifter
För att kunna axla rollen hos kund är det viktigt att dina kunskaper i Word och Power Point är mycket goda. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
- Justering och korrekturläsning av texter
- Ordna med externa och interna möten
- Kopiering
- Indexering i pärmar
- Sköta beställningar
- Ta emot besök samt svara i telefon vid behov.
Har du erfarenhet från att jobba på advokatbyrå sedan tidigare och är van att hålla deadlines är det meriterande.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har 2-3 års erfarenhet från administration med vana att hantera svenska och engelska språket i såväl tal som skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person söker vi dig som är noggrann, servicesinnad och alltid ser till att leverera toppresultat. Vidare bör du vara självgående och ha en förmåga att ta initiativ samt se vad som behöver prioriteras. Du trivs i en dynamiskt och rörlig miljö.
Förmåner
Som ”hyr-först”-anställd hos Poolia får du under en i förväg bestämd period ta del av alla förmåner som Poolias konsulter får ta del av. Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal mellan Bemanningsföretagen och Unionen och Akademikerförbunden.
Efter den i förväg bestämda perioden, och om både uppdragsgivaren och du som kandidat är nöjda, övergår anställning till uppdragsgivaren och du tar därmed del av uppdragsgivarens förmåner.
Företagsbeskrivning
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Thunholm Reinhold
Malin Sager
Johanna Heimer
Christian Aronsson
Nathalie Rodriguez
Jasmina Dedeic
Sara Jägevall
Marcus Kahanek
Carolina Werner
Nele Turemark