OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som medarbetare hos oss på Teknik- och serviceförvaltningen får du ett meningsfullt jobb i en bred, samhällsviktig verksamhet som berör alla örebroare. Varje dag.
Gillar du administration och att jobba mot ett brett område? Då ska du söka denna tjänst!
Om tjänsten
Teknik- och serviceförvaltningens stab är en kompetent resurs som inspirerar och stödjer förvaltningens verksamheter med att utveckla, effektivisera och kvalitetssäkra deras arbete. Din arbetsplats blir i moderna kontorslokaler i Citypassagen nära centralstationen, med goda möjligheter till distansarbete.
Vi söker nu en extraresurs till vår registratur som ska stötta upp i vår verksamhet under hösten 2023. Du kommer jobba mot alla verksamheter inom Teknik- och serviceförvaltningen tillsammans i ett team bestående av en huvudregistrator och två administratörer.
Exempel på arbetsuppgifter:
• registrera handlingar i ärendehanteringssystemet W3D3
• andra administrativa arbetsuppgifter enligt fastlagda rutiner
Om arbetsplatsen
Som medarbetare inom Teknik- och serviceförvaltningens stab bidrar du till att göra vardagen enklare för örebroarna. Vi inom staben ska vara en kompetent resurs som inspirerar och stödjer resten av förvaltningen i arbetet med parker och gator, avfallshantering, vatten och avlopp, gas, måltid samt kommunens fordon. Vi gör det i nära dialog och samspel med kollegor, politik, medborgare och näringsliv. Hos oss får du en chans att utveckla både dig själv och kommunen. Du uppmuntras att utveckla lösningar som förnyar och överraskar positivt. Är du rätt person att anta utmaningen?
Kvalifikationer
Vi söker dig som har ordningssinne och är strukturerad med en positiv attityd, samt har ett öga för detaljer och levererar resultat. Du är serviceorienterad, samarbetsvillig har en god förmåga att arbeta i grupp men även självständigt. Det är även viktigt att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• avslutad gymnasieutbildning
• generell IT-kunskap
Meriterande:
• arbetat i dokumenthanteringssystem för offentliga handlingar
Omfattning och tillträde
Anställningsform: visstidsanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: 4 september 2023-tom 5 januari 2024
Antal tjänster: 1
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 31 maj.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67