Administrativ assistent till Transportföretagen

Administrativ assistent till Transportföretagen

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

En av Transportföretagens anställda ska vara tjänstledig på halvtid och därav finns det nu chansen att få ett konsultuppdrag med placering hos Transportföretagen. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura med goda villkor. I förlängningen kan det finnas en möjlighet till en anställning hos Transportföretagen.

Om företaget:

Transportföretagen samlar transportnäringens bransch- och arbetsgivarorganisationer. I deras sju förbund ingår drygt 9 200 medlemsföretag som tillsammans har cirka 204 700 anställda. Det gör dem till den naturliga samlingspunkten för transportnäringen i Sverige.

Den här tjänstens finns på Transportföretagens avdelning Arbetsgivarservice och juridik. Där arbetar de med att stötta deras medlemsföretag i alla frågor som rör relationer mellan de anställda på medlemsföretagen och medlemsföretagen. Du välkomnas på en avdelning med ca 55 personer som jobbar med såväl arbetsrättslig rådgivning, arbetsmiljöfrågor som medlemsvärvning.

Arbetsuppgifter:

Du arbetar nära Transportföretagens jurister och din roll är att se till att strukturera det administrativa arbetet. Du arbetar med framtagande av mallar och redigering av dokument, fakturor, post med mera. Vidare är du ansvarig för att skicka ut medlemsinformation där du säkerställer att rätt information kommer till våra medlemmar. Vidare administrerar du och skapar bokningar i samband med konferenser, möten och resor. Dessutom medverkar du i framtagande av material vid kollektivavtalsförhandlingar samt hjälper till att hantera praktiska frågor i samband med förhandlingarna.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Gymnasial utbildning gärna med inriktning mot ekonomi/administration och/eller motsvarande kunskaper förvärvade genom yrkeslivet.
• God datorvana och erfarenhet av Office 365 och CRM-system.
• Du talar och skriver obehindrat svenska och engelska.

Meriterande
• Tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom Episerver, Pitch, AceAgent, Adobe och Assently.

Du är en person som har sinne för struktur och trivs i en roll där du får ge en god service till kollegor och till Transportföretagens medlemsföretag. Arbetsuppgifterna är omväxlande och formas utifrån avdelningens behov. Du behöver därför vara flexibel och kunna växla mellan flera arbetsuppgifter. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du är serviceorienterad, resultatorienterad och har god samarbetsförmåga.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2021
  • Ansök senast: 25 januari 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Er du vores nye Salgskoordinator?

9 oktober 2024

Backoffice/support

Backoffice/support

9 oktober 2024

7 oktober 2024