Administrativ Assistent till Utbildningskontoret

Arbetsbeskrivning

Inom utbildningsförvaltningen arbetar ca 4500 tillsvidareanställda och 500 timanställda. Förvaltningen har verksamheter inom bland annat förskola och annan pedagogisk verksamhet, grundskola, fritidshem, gymnasieskola, särskola, vuxenutbildning, arbetsmarknad och integration, fritidsverksamhet för ungdomar och LSS-verksamhet för barn och ungdomar. Utbildningsförvaltningen har även ett utbildningskontor med förvaltningsledning med en barn- och ungdomsavdelning och en bildningsavdelning. Utbildningskontoret ansvarar för övergripande planering, ledning, samordning och uppföljning av verksamheterna.



Vi söker dig som lockas av gå vidare till en omväxlande tjänst med många kontaktytor som administrativ ssistent på Utbildningskontoret.

Vi söker dig som har ett starkt engagemang och intresse för det administrativa stödets roll i verksamheten och hoppas att du vill berika oss med din erfarenhet, kunskaper och personlighet. För dig som är ansvarsfull, noggrann, organiserad och sätter ett högt värde i att hålla en hög servicenivå, är detta kanske rätt väg vidare i din yrkesbana. Välkommen att söka till Utbildningskontoret!

Arbetsuppgifter

Som administrativ assistent på Utbildningskontoret utgör Du en stödfunktion på verksamhetsnivå som ger administrativt stöd till chefer och medarbetare på skolområdeskontoret samt inom enheten för metodstöd.

Huvuduppdraget omfattar personaladministration, inklusive lönehantering, fakturahantering, diarieföring och arkivering. De administrativa system som används är Heroma, Agresso/EFH och diarieföringssystemet W3D3. I uppdraget ingår också att ge allehanda service, ansvara för lokal- och konferensbokningar, beställning av resor och övriga förekommande sysslor inom serviceuppdraget. Arbetet innebär många externa kontakter med samarbetspartners inom Utbildningskontoret och en stor del av arbetet handlar om att på olika sätt ge service på plats.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning och tidigare erfarenhet av administrativt arbete i en serviceinriktad roll. Du har tidigare arbetat med löne- och ekonomiadministration. Tjänsten förutsätter att du har mycket god datavana och goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Om du har erfarenhet av lönesystemet Heroma, ekonomisystemet Agresso/EFH och diarieföringssystemet W3D3 är det en fördel.

Vi söker dig som är självgående, ansvarsfull och är mån om att hålla en hög servicenivå. Du är en god administratör, arbetar strukturerat och driver de administrativa processerna vidare. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar på ett lyhört och smidigt sätt till de människor du möter i din yrkesroll. Du är mån om att vara ett kvalificerat stöd och du har förmågan att snabbt kunna anpassa dig till förändrade krav och förutsättningar och göra omprioriteringar i ditt arbete.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

Som administrativ assistent ingår du i ett nätverk för administratörer i Södra skolområdet vilket syftar till erfarenhetsutbyte och kompetensutveckling.

Tjänsten är på 100 %.


För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.



Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!
För mer information: http://www.linkoping.se



Vi är en kommun där idéer blir verklighet – därför behöver vi dig!



Villkor

För att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett i samarbete med MyNetwork. Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras enbart av Linköpings kommuns rekryteringsansvariga. Allt i enlighet med de bestämmelser som hanteras av PUL (personuppgiftslagen).



Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i formuläret noggrant.



Linköpings kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mattias Dahlgren, rektor
013-263709
Linda Eklund, verksamhetskoordinator
013-207432
Förskolechef Eva Edsgården
013-208459
Ola Nilsson, rektor
013-263966
Anders Forsberg, rektor
013-207571
Fackliga företrädare i Linköpings kommun
013-206000
Snezana Arsenovic Nero/Verksamhetschef
013-207361
Thaira Alnajar
070-6201732
Marie Andersson, HR konsult
013-26 2664
Britt-Marie Sandström - Vision
013 20 78 51

Sammanfattning

Besöksadress

58181 Stadshuset
None

Postadress

Stadshuset
Linköping, 58181

Liknande jobb


31 oktober 2024

24 september 2024

Lönekonsult

Lönekonsult

31 oktober 2024

Löneadministratör, Huddinge kommun

Löneadministratör, Huddinge kommun

30 oktober 2024