Administrativ assistent till verksamhetsområdet Personlig assistans

Administrativ assistent till verksamhetsområdet Personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Är du en person som gillar administration och drivs av att ge bra service? Då kan detta vara ett uppdrag för dig! Vi söker nu en administrativ assistent med inriktning mot bemanning till verksamhetsområdet Personlig assistans.

Om tjänsten

Som administrativ assistent inom verksamhetsområdet Personlig assistans arbetar du i stor utsträckning med bemanning och med att stötta enhetschefer med administration rörande områdets servicemottagare och deras personliga assistenter. Tjänstens arbetstider är förlagda dagtid och inkluderar även arbete varannan helg. Du samverkar med övriga administrativa assistenter för att hitta en effektiv hantering kring gemensamma uppdrag. Uppdraget innebär både att utföra likartade och ofta förekommande arbetsuppgifter såväl som att kunna vara flexibel och hantera mer oväntade uppgifter. I rollen som administrativ assistent hanterar du flera olika IT-system som behövs för att utföra ditt uppdrag.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• tillsätta vakanser vid sjukfrånvaro både på kort och lång sikt
• arbeta med schemaläggning av personliga assistenter
• utföra administrativa arbetsuppgifter och ge administrativt stöd och service till verksamheten
• arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns
• daglig kontakt med servicemottagare och medarbetare
• ha kontakt med interna och externa intressenter och samarbetspartners
• inneha kunskap om och följa relevanta lagar, policys och rutiner
• stödja enhetschefer i fakturering till Försäkringskassan

Kompetenskrav

• fullständig gymnasieutbildning (gärna med inriktning mot administration eller ekonomi)
• erfarenhet av att arbeta med administration
• tidigare erfarenhet av schemaläggning, rekrytering och bemanning
• B-körkort för manuell växellåda

För tjänsten som administrativ assistent söker vi dig som tar ansvar för din uppgift och som på ett självständigt och effektivt sätt kan planera och organisera upp ditt arbete. För att trivas i tjänsten är det viktigt att du är en person som är lugn och uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du gillar att hjälpa andra och gör ditt bästa för att hitta lösningar på förekomna problem. Du är stabil och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du är en person med god självinsikt och som arbetar bra med andra. Du relaterar dig till dina kollegor på ett lyhört och smidigt sätt. 

Du behöver behärska det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med servicemottagare och övrig personal samt att du skriftligt kan dokumentera det som verksamheten kräver. Då du jobbar i flera olika verksamhetssystem behöver du även ha god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• erfarenhet av att arbeta stödjande mot chefer
• erfarenhet av arbete med personlig assistans
• erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystem såsom Treserva, Medvind, Personec

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Arbetstid: dagtid, varannan helg

Om arbetsplatsen
Förvaltningen för sociala insatser i Örebro kommun ger stöd och service till personer med fysiska och psykiska funktionsnedsättningar enligt lagen om stöd och service (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL).

Som administrativ assistent arbetar du nära tillsammans med en erfaren kollega med samma roll. Ni och cheferna som ni stöttar utgår från ett av stadsbyggnadshusen som är belägna i Örnsro strax utanför Örebros centrumkärna.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 28 augusti.

Välkommen med din ansökan!



Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 augusti 2022
  • Ansök senast: 28 augusti 2022

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024