Administrativ assistent till Wallen Media

Administrativ assistent till Wallen Media

Arbetsbeskrivning

Är du student och vill ha ett spännande deltidsjobb på ett av Sveriges mest erfarna bolag inom direktsänd TV och media? Se hit! Kom och jobba på ett gediget mediebolag där du kan hjälpa till att påverka det dagliga administrativa arbetet.

OM TJÄNSTEN
I och med en ökad digitalisering växer behovet av livestreaming och medieproduktion vilket gör att Wallen Media expanderar. De är nu i behov av en studerande administrativ assistent som kan hjälpa till med det dagliga administrativa arbetet.

I rollen som administrativ asistent kommer du ha det viktiga uppdraget att assistera företagets VD med diverse uppgifter. Bland annat har man möjligheten att påverka administrativa rutiner för att skapa bra och smidiga arbetsflöden för att skapa en bättre administrativ kultur på kontoret.

Du erbjuds

Wallen Media sitter i Hyllie, bara ett stenkast från stationen, på ett kontor med erfarna kollegor som gärna delar med sig av sin expertis inom branschen.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen kommer du främst vara en högra hand och stötta upp med de administrativa delarna. Vanliga arbetsuppgifter är:


* Hantera interna ärenden och lösa diverse problem som dyker upp
* Fakturering
* Skapa ordning och reda på kontoret
* Hantera inkommande mail och samtal
* Vidareutveckla inventeringssystem genom att uppdatera databank med inventarier
* Skapa en bättre administrativ kultur


VI SÖKER DIG SOM
* Du har en pågående eftergymnasial utbildning inom ekonomi, service management eller liknande och har minst 1 år kvar av studierna
* Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
* Har god datorvana och behärskar office-paketet
* Det är även meriterande om du har arbetat i en administrativ roll tidigare

Som person är du:


* Strukturerad
* Serviceinriktad
* Självgående
* Ansvarstagande


Du är stöttande, har mycket god samarbetsförmåga och gillar att ha ordning och reda. Du har en förmåga att se när saker behövs göras innan de efterfrågas, samt ta egna initiativ. Du är mycket noggrann i ditt arbete där du säkerställer att du gjort rätt då du kommer att jobba med administrativa uppgifter.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: ca. 16h/veckan
* Placering: Malmö
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Wallen Medias önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Wallen Media är ett av Sveriges äldsta bolag när det kommer till direktsänd TV och medieproduktion. De har länge skapat produktioner för stora kunder runt om i södra Sverige. Bolaget fokuserar även på att göra video tillgängligt för alla genom deras plattform Equal Play. På företaget hittar du i dagsläget fyra medarbetare som har bred kompetens och erfarenhet från branschen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2021
  • Ansök senast: 22 oktober 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Administrativ assistent - vikariat

Administrativ assistent - vikariat

3 januari 2025

26 november 2024