Administrativ assistent (timanställning)

Administrativ assistent (timanställning)

Arbetsbeskrivning

Är du student och studerar, inköp, upphandling eller kanske ekonomi och vill arbeta några extra timmar i veckan ska du söka dig till oss! Du kommer att få arbeta i en spännande miljö i ett Stockholm som växer och med duktiga kollegor.
Om rollen
Arbetat innebär stor frihet under eget ansvar vilket innebär att du själv planerar och fördelar din arbetstid och du kommer att kunna arbeta en hel del på distans. Arbetsuppgifterna kommer att variera över tid och omfattar framförallt inköpsrelaterade administrativa uppgifter. Eftersom arbetsuppgifterna kan komma att vara både mer eller mindre kvalificerade över tid söker vi dig som tycker om att variera graden av utmaning.
Vi ser inledningsvis att anställningen löper under 2022, men kan eventuellt komma att förlängas efter det.
Du kommer framförallt att stötta vår administratör, teamledare och våra avtalscontrollers med olika administrativa uppgifter.
Exempel på förkommande arbetsuppgifter är:
- Genomgång, avstämning och uppdatering av olika listor
- Kontroll och uppdatering av uppgifter i vårt leverantörsregister
- Kontroll och uppdatering av uppgifter i vår avtalsdatabas
- Registrering av dokument för diarieföring
Utöver ovan nämnda kan det dyka upp nya utmaningar som behöver hanteras.
Anställningen är en timanställning som kommer att vara löpande under 2022. men kan eventuellt komma att förlängas efter det. Vi tror att omfattningen i tid kommer att vara ungefär i storleksordningen 20-40 timmar per månad.
I din tjänst kan du komma att arbeta med känslig information och bakgrundskontroll kommer därför att genomföras.
Om dig
För att lyckas i den här rollen ser vi att du behöver du:
- Ha en pågående utbildning inom ekonomi eller offentlig upphandling och inköp
- Behärskar svenska språket på mycket hög nivå, både i tal och skrift
- Ha god vana i Officeprogrammen, framförallt Excel
Vi ser det som meriterande om du har:
Erfarenhet av affärs- och upphandlingssystem, vi arbetar i Agresso och Kommers
Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem, vi arbetar i Artvise
Tidigare arbete inom offentlig sektor
Tidigare arbete med offentliga inköp/upphandling

Som person är du ansvarsfull, noggrann, strukturerad, mycket självgående, lättlärd, nyfiken, och serviceinriktad. Du behöver trivas med arbetsuppgifter som kan uppfattas som väldigt enkla och inte alltid så omväxlande, och klara att utföra även dessa med stor noggrannhet.


Om oss
Stockholm Vatten och Avfall utvecklar och levererar vatten- och avfallstjänster som får vår fantastiska stad att fungera, växa och vara en plats där både människor och natur trivs. Tillsammans med invånare, företag och andra intressenter arbetar vi för att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad.
Hos oss får du ett roligt och omväxlande jobb med intressanta arbetsuppgifter, duktiga kollegor och ett gott arbetsklimat. Du får goda anställningsvillkor, får jobba med digitala och flexibla arbetssätt, tillgång till kontinuerlig kompetensutveckling tillsammans med en rad hälsofrämjande fördelar. Läs mer om oss och träffa några av våra medarbetare på svoa.se/jobb


Ansökan
Om du tycker att du känner igen dig i beskrivningen och att jobbet ser intressant ut så ser vi fram emot din ansökan. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan nu. För ytterligare information om tjänsten kontaktar du Teamledare Karin Hedberg, på telefon 08-522 122 42.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholm Vatten och Avfall Stockholm
  • 1 plats
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 februari 2022
  • Ansök senast: 15 mars 2022

Besöksadress

Bryggerivägen 10
Bromma

Postadress

Stockholm Vatten och Avfall
Stockholm, 10636

Liknande jobb


1 november 2024