Administrativ assistent (vikariat)

Arbetsbeskrivning

Samhällsbyggnadsfrågorna återfinns i Linköpings kommun på Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen. Vi är en modern organisation som möjliggör att Linköping utvecklas konkurrenskraftigt, med intressant och berörande stadsbyggnad samt med långsiktig hållbarhet. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med verksamheter och medarbetare som arbetar inom olika delar av samhällsbyggnadsprocessen.



Arbetsuppgifter

Vi söker nu en administrativ assistent till avdelningen för verksamhetsstöd och uppföljning.

Tjänstens arbetsuppgifter kommer att fördelas mellan förvaltningens kundtjänst samt verksamhetsadministration till vårt Bygglovskontor.

Vår kundtjänst ansvarar för god och professionell service till våra besökare och medarbetare. Arbetsuppgifterna innebär att ta emot kundärenden via telefon (TeleQ) och sortera inkommande ärende i vårt ärendehanteringssystem. Som kundtjänstassistent kommer du även att ta emot besökare och vara behjälplig vid frågor. I den andra delen av uppdraget kommer du att sköta post och diarieföring till vårt Bygglovskontor samt övriga administrativa uppgifter som finns kopplade till tjänsten.

Tjänsten är ett vikariat fram till 31 mars 2016.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är serviceinriktad och som trivs med att kommunicera och möta andra människor. Vi vill att du har en god förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Du tycker om att samarbeta och relaterar till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Du är flexibel i bemärkelsen att kunna se möjligheter i förändringar och fokusera på rätt saker när det händer mycket runt omkring dig.

Vi vill att du har som har lägst gymnasieutbildning och gärna en vidareutbildning inom administration. Vi vill att du tidigare har arbetat med kundrelationer, service och bemötande. Det är meriterade om du tidigare arbetat med diarieföring. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är en van dataanvändare och har även goda kunskaper i MS Officepaket.

Välkommen med din ansökan!



Om Linköpings kommun
Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!
För mer information: www.linkoping.se



För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.



Vi är en kommun där idéer blir verklighet – därför behöver vi dig!



Övrigt

För att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett i samarbete med MyNetwork. Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras i enlighet med de bestämmelser som regleras av PUL (personuppgiftslagen).



Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i formuläret noggrant.



Linköpings kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Elfström, avdelningschef
013-206216
Carolina Käll, HR-konsult
013-205713
Ali Hajar - SACO
013-26 32 14
Ann-Christin Karlsson - Vision
013-20 60 85
Anna Gustafsson, gruppchef miljöskydd
013-20 68 77
Anneli Hammarström, gruppchef hälsoskydd
013-20 72 77
Karl Tegnestedt, Vision
013-20 66 39
Marie Tilja, Naturvetarna
013-20 88 89
Ulf Johansson Lorin, Avdelningschef
013-208845
Helene Larsson, HR-konsult
013-206445

Sammanfattning

Besöksadress

Stadshuset
None

Postadress

Stadshuset
Linköping, 58181

Liknande jobb


4 november 2024