Administrativ assistent/Inköpare

Administrativ assistent/Inköpare

Arbetsbeskrivning

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Upphandlingsenheten är en del av ekonomi- och planeringsavdelningen inom regionstaben. Enheten består av cirka 20 medarbetare som är placerade i Växjö. Inom enheten, som till största delen består av upphandlare, finns även en beställningsgrupp där vi nu har en pensionsavgång.

Beställningsgruppen har som mål att genom hög avtalstrohet skapa ett effektivt beställningsflöde för verksamheten, minskad tid för beställningar och låga totala administrativa inköpskostnader.

ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ assistent på upphandlingsenheten utför du beställningar utifrån inköpsuppdrag samt stödjer beställare i verksamheten. Du är första linjens e-handelssupport för ekonomiportalen, samt hanterar behörigheter på nya samt befintliga användare.

I arbetet ingår kontakt med leverantörer och ett nära samarbete med både kollegor och andra verksamheter inom regionen. Du är även delaktig i upphandlingsenhetens kontinuerliga förbättringsarbete av processer.


KVALIFIKATIONER
Du som söker har som minst en gymnasieutbildning, gärna med inriktning ekonomi, handel eller administration.

Du ska ha erfarenhet av inköp, gärna inom sjukvårdsprodukter. Du bör ha erfarenhet av administrativt arbete, och det är en fördel om du tidigare arbetat med e-handel och support.

För att lyckas i rollen ser vi att du är serviceinriktad, noggrann, strukturerad och flexibel. Du har förmågan att prioritera och att bidra till ett gott samarbete med både kunder och kollegor. Du har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift samt har en god datorvana.

ÖVRIGT
Bifoga relevanta utbildningsbetyg/intyg.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Malin Wass

HR - Specialist Josefina Ågren
0470- 58 25 80
Enhetschef Agneta Karlsson
0470-588537
HR-chef Susann Ingvarsson
0470-58 62 05
Kommunikationsdirektör Maria Granath

Tandvårdsdirektör Annika Kahlmeter
0470-588930
HR-direktör Caroline Gabrielsson Palmqvist
0470-588576
Avdelningschef Malin Wass
0470 - 58 64 17
Regiondirektör Martin Myrskog

Ordförande för revisionen Peter Löfström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Kronoberg, Regionstab
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2022
  • Ansök senast: 20 mars 2022

Besöksadress

Nygatan 20 Växjö
None

Postadress

Region Kronoberg
Växjö, 35231

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024