Administrativ assistent/Löneassistent

Arbetsbeskrivning

I rollen kommer du att hantera schemaläggning utifrån arbetstidslag och beslut om personlig assistans, kontrollera tidrapporter och assistansräkningar, utreda och kontrollera uteblivna utbetalningar från FK/kommun.
Du kommer även att ha ansvar för att:
- ansöka om ersättning vid ordinarie personlig assistents sjukfrånvaro
- hantera sjuklönefakturering samt faktureringsunderlag för annan extern fakturering
- ta emot kvitton/omkostnadsredovisningar, godkänna utifrån gällande regelverk och betala ut i enlighet med rutin
- beställa material och förbrukningsvaror till kontoret och till de olika arbetsgrupperna
- ordna evenemang så som julbord och sommarfest
- svara i telefon och hantera mail samt sociala medier i företagets namn
Ansvara för posthantering och andra administrativa uppgifter som förekommer




Eftersom allt arbete ska ske med utgångspunkt i våra värdeord, Empati, Livsglädje, Frihet och Ansvar, så behöver du ha en tydlig bild av vad dessa ord står för och du måste också känna dig bekväm med den definition som ELFA Assistans har valt för orden. Vidare är vi i behov av dig som kan hantera arabiska och svenska i tal och skrift och som känner dig bekväm med att uttrycka dig både muntligt och skriftligt på båda språken. I ditt arbete kommer du möta många människor och det är därför viktigt att du är bra på att skapa och vårda relationer, att du kan uttrycka dig tydligt och respektfullt samt att du är mån om att vara professionell i alla lägen. Du behöver trivas i ett förhållandevis lugnt tempo med återkommande arbetsuppgifter samtidigt som du behöver ha en extra växel att lägga i när det behövs.

Du ska vara:
Engagerad och positiv
Effektiv och strukturerad
Noggrann och reflekterande
Prestigelös och ödmjuk
Lösningsfokuserad och pålitlig




ELFA Assistans i Sverige AB bedriver personlig assistans och vänder sig till personer med funktionsnedsättning som vill leva ett aktivt och utvecklande liv. All verksamhet bedrivs med utgångspunkt i LSS intentioner om individens rätt till delaktighet, självbestämmande, integritet och inflytande och vår vision är att företaget ska betraktas som ett kompetent och personligt assistansbolag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Camilla Franzén

Meriam Ibrahim
08-700 20 60
Kamil Guorie

Uppdragsansvarig Anna Selinder
08-7002060 0761162222
Uppdragsansvarig Camilla Franzén
08-7002060 0767777448
Uppdragsansvarig Eva Lundin
087002060 0767753777
Uppdragsansvarig Hanna Nilsson
08-700 20 63
Verksamhetschef Camilla Franzén
08-7002060 0767777448
Meriam Ibrahim
087002060
Meriam Ibrahim
087002060

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ELFA Assistans i Sverige AB Solna
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Du ska hantera arabiska och svenska i tal och skrift.
  • Publicerat: 10 januari 2019

Besöksadress

Storgatan 49, -1tr
Solna

Postadress

Storgatan 49, -1tr
Solna, 17152

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024