OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen söker en administrativ assistent/löneassistent på ca 50 %.
I mars 2016 kommer vi att ha ett nytt lönesystem i Lessebo kommun. Därför söker vi en person som kan hjälpa till att hålla nuvarande system HEROMA igång under projektet. Arbetsuppgifterna kommer att bestå i att göra anställningar, mata in scheman, skriva anställningsinformationer, vara support för chefer och medarbetare när det gäller Heroma, självservice och kom och gå, kontakter med Försäkringskassan. Viss utbildning när de gäller självservice och kom och gå kan komma att ingå. Lite andra administrativa arbetsuppgifter kan också förekomma.
Dig vi söker är en serviceinriktad person, som är strukturerad och noggrann, med kännedom om socialförvaltningens olika områden och verksamheter, som har ett stort intresse eller erfarenhet av att jobba med löner i HEROMA och ev. lite utbildning i självservice. Har du kunskaper i arbetsrätt och erfarenhet av schemaläggning är det ett plus. Du bör även vara ekonomiskt intresserad och kunna räkna på löner manuellt och förstå sammanhang mellan lön och ekonomi. Du måste ha goda datakunskaper.
Stor vikt kommer att lägga vid personlig lämplighet.
Anställningen är ett vikariat som kommer att starta med introduktion under våren och från omkring 150901-160331 ca 50 % mån ?fre. 1230-1630.
Vid frågor kontakta Lena Andersson Personalassistent/socialförvaltningen 0478- 12524 lena.andersson@lessebo.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Madeleine Johansson
0478-12764
Rektor Amela Zivkovic
0478-12614
LR Ingrid Sundberg
0478-12654
Lärarförbundet Annika Jonsson
0478-12654
Lärrförbundet Annika Jonsson
0478-12654
Förskolechef Kerstin Linell
0478-12793
Enhetschef Anna Hultmark
0478-12595
FSA Sofia Loupa
0478-12621
Rektor Britt-Inger Albihn
0478-12709
0705892723
Susanne Sundin
0478-12705