Administrativ assistent/medicinsk sekreterare till Östersunds Rehabcentrum

Administrativ assistent/medicinsk sekreterare till Östersunds Rehabcentrum

Arbetsbeskrivning

I Region Jämtland Härjedalen är livskvaliteten i fokus. Här är den storslagna naturen alltid nära. Här bor du trivsamt och kan fylla din fritid med upplevelser. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en region som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken, med både spets och bredd i kompetensen. Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter.

Östersunds Rehabcentrum tillhör område HNR (hjärta, neurologi och rehabilitering), ligger ca 2,5 km från sjukhuset och utgörs av fyra enheter, rehabiliteringsavdelningen, öppenvårdsrehabiliteringen, reumatologen och smärtenheten.

Som administrativ assistent vid Östersunds Rehabcentrum arbetar du i en stabsfunktion tillsammans med tre enhetschefer och en administrativ assistentkollega.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en administrativ assistent som även kommer att arbeta, upp till 50%, som medicinsk sekreterare. Organisatoriskt kommer du att tillhöra Reumatolog- och Smärtenheten. I tjänsten ingår att stödja chefer och verksamhet på bästa sätt med det löpande administrativa arbetet. Som assistent hos oss ingår bland annat schemaarbete i Heroma och Kom & Gå samt att sköta bemanning vid kollegas frånvaro. Du arbetar också med andra administrativa arbetsuppgifter rörande ekonomi- och personalfrågor som t.ex. fakturahantering, beställningar och lokal/videokonferensbokningar.

I din roll har du även hand om frågor rörande fastigheten så som skötsel, felanmälningar och IT-utrustning. Du kommer att ha många kontakter internt på enheten, inom regionen och dess stödfunktioner med även en del externa kontakter.
Vidare behöver du vara ett stöd till medarbetare i frågor som rör Office 365, datorer, videokonferensutrustning, skrivare och telefoner.
Exempel på övriga ansvarsområden är registerkoordinator, kemikalieadministratör, kontaktperson för avtal/fakturering mot bassängföreningar, uppvaktningar och administrera informationskanaler.
Dina uppgifter som medicinsk sekreterare kommer i huvudsak vara att stödja områdets enheter med att skriva diktat.

Vi erbjuder ett intressant, omväxlande och ansvarsfullt arbete i nära samarbete med övriga medarbetare inom respektive enhet.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare. Vi ser gärna att du har erfarenhet från personaladministrativt arbete med schemaläggning och bemanningsplanering. Erfarenhet av att arbeta med fakturahantering är också meriterande.
Vi ser gärna att du har intresse och erfarenhet av att arbeta med datorutrustning och digitala lösningar.
Som person är du flexibel, strukturerad och har förmåga att hantera flera uppgifter parallellt. Du har god samarbetsförmåga, ett bra bemötande och ett förtroendeskapande arbetssätt samt är kommunikativ och initiativrik. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Som arbetsgivare kan vi erbjuda egna träningslokaler med gym och olika gruppaktiviteter. Du blir också medlem i vår personalförening som erbjuder rabatter och en mängd olika aktiviteter.

Här hittar du mer information om Region Jämtland Härjedalen. www.regionjh.se

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
http://www.regionjh.se

Sammanfattning

Liknande jobb


Medicinsk sekreterare till Barn- och ungdomspsykiatri i Lund

Medicinsk sekreterare till Barn- och ungdomspsykiatri i Lund

22 november 2024

22 november 2024

Medicinska sekreterare till Akutmottagning i Kristianstad

Medicinska sekreterare till Akutmottagning i Kristianstad

22 november 2024