OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Komet söker för kunds räkning en administrativ assistent/receptionist på heltid till företagets kontor i centrala Göteborg. Kunden är världens ledande leverantör av produkter, tjänster och lösningar för lagring och hantering av information och koncernen har idag 20 000 anställda. I Sverige har företaget funnits sedan 1995 och har kontor i Göteborg och Stockholm. Som administrativ assistent/receptionist ansvarar du för företagsreceptionen, förbereder möten, handhar beställningar samt sköter diverse administration och praktiska göromål. Du blir en oumbärlig resurs för kontoret i och med ditt ansvar för receptionen samt det administrativa stöd du utgör. Vi söker dig som trivs i rollen som "spindeln i nätet" och med omväxlande, stimulerande arbetsuppgifter. Du gillar att arbeta i ett högt tempo, är självständig, initiativrik och har god simultankapacitet. Du har goda kunskaper i Officepaketet och talar och skriver mycket god engelska vilket är koncernspråket. Med dig i bagaget har du ett par års erfarenhet av administrativa uppgifter, gärna från ett säljbolag. Har du erfarenhet av internationell verksamhet och/eller säljstödsystem är det meriterande. Ett plus är också om du har ett starkt intresse för IT. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid hos kunden med start 2007-10-01 varför vi omgående behöver din ansökan. Lön enligt överenskommelse.