Administrativ assitent

Arbetsbeskrivning

30 minuter utanför Stockholm ligger Österåker med centralorten Åkersberga. I Österåkers kommun arbetar 2000 personer med Sveriges viktigaste jobb. Det gör vi genom högt ställda mål såsom; bästa skolan i länet, högkvalitativ omsorg för äldre och funktionshindrade, professionell kommunal service och gott bemötande, ekonomi i balans och en trygg miljö. Vi har samverkansavtal med de fackliga organisationerna. Du som arbetar hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort.

Vi söker en engagerad och entusiastisk administrativ medarbetare.

Du kommer att ingå i en arbetsgrupp inom socialförvaltningen, där får du utföra en blandning av både enkla och kvalificerade arbetsuppgifter. Det finns möjlighet att tillsammans med övriga utveckla arbetet med kundfokus. Tillsammans skapar vi en bra arbetsmiljö, upprätthåller god stämning och gemenskap.

Arbetsuppgifter:
Dödsboutredning och handläggning av begravningskostnader
Registreringar i verksamhetssystem
Insortering av handlingar i personakter, akt uppläggning
Bemanna socialförvaltningens reception
Faderskapsbekräftelse
Beställning av utdrag ur olika register
Återsökning av statliga medel
Kund- och leverantörsfakturering
Gallring av personakter
Beställningar och allmänna administrativa uppgifter

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du som sökande har någon form av högskoleutbildning. Att du har erfarenheter av administration och att du är en van användare av datoriserade verksamhetssystem samt MS Officepaketet. Det är en fördel om du har erfarenheter och förmåga att möta människor i utsatta situationer.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet och din förmåga att arbeta tillsammans med andra och ha fokus på uppdraget. Körkort är också en fördel då det kan ingå resor inom kommunen. Då Österåkers kommun är ett finskt förvaltningsområde är kunskaper i det finska språket meriterande.


Anställningens omfattning
Heltid 40/40

Anställningsform
Tillsvidareanställning, provanställning 6 månader kan tillämpas

Löneform
Månadslön

Övrigt
Flextid, friskvårdspeng, friskvårdstid och möjlighet att växla semesterersättning till ledig tid.

Tillträde
Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag
2016-08-30

 


Österåker är en skärgårdskommun i stark tillväxt och utveckling, en av landets snabbast växande kommuner. På sommarhalvåret fördubblas befolkningen genom fritidsboende och turister. Nyföretagandet är starkt och arbetslösheten mycket låg. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med vattenkontakt. Flera spännande bostadsområden byggs och permanentboende i skärgården lockar allt fler. Österåker samarbetar med andra kommuner för att möta den ökade tillväxten, genom en gemensam vision att skapa 50 000 nya arbetstillfällen. För mer information se även osteraker.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne  Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica  Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf  Carlqvist, SSR
08-540
Daniela  Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Österåkers kommun Åkersberga
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 27 juli 2016

Besöksadress

Österåker 18486 Österåker
None

Postadress

Hackstavägen 22
Åkersberga, 18486

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024