OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Trafikkontoret ansvarar för att Stockholm ska ha trygga och attraktiva offentliga platser, effektiva transportlösningar och god framkomlighet. Vi planerar, bygger och underhåller gator och torg, så att stockholmarna både vill vistas och kan ta sig fram i den allt tätare staden. För att klara vårt uppdrag är vi 400 kompetenta medarbetare, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en vacker, ren, levande och trygg stad, både idag och i framtiden.
Om den administrativa avdelningen
Administrativa avdelningens uppgift är att vara en strategisk, samordnande och stödjande resurs för kärnverksamheten.
Efter en omorganisation som träder i kraft 1 februari 2021 kommer avdelningen bestå av närmare 70 medarbetare som är fördelade på följande enheter:
- Servicecenter
- IT
- HR
- Dokumentation
Till avdelningen hör också tre specialistfunktioner; internrevision, säkerhet och lokal som rapporterar direkt till avdelningschefen. Nu söker vi en avdelningschef som vill vara med och utveckla avdelningens uppdrag till en samverkande och strategisk stödavdelning.
Arbetsuppgifter
Som avdelningschef har du personal- budget- och verksamhetsansvar för avdelningen. Du leder, utvecklar och följer upp avdelningens fyra enheter mot uppsatta mål. Tillsammans med avdelningens ledningsgrupp leder du arbetet med att utveckla en intern samverkan med tydliga processer och gemensamma arbetssätt.
Du är en del av förvaltningsledningen där du aktivt deltar med ett förvaltningsövergripande perspektiv och är vår kompass i de administrativa stödfunktionerna. Du rapporterar till förvaltningschefen. Vi erbjuder ett kvalificerat och spännande ledaruppdrag med stora möjligheter till påverkan.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- akademisk utbildning med en inriktning som vi bedömer är relevant för tjänsten
- aktuell chefserfarenhet
- erfarenhet av att leda chefer
- erfarenhet av förändringsledning
- erfarenhet av att leda flera skilda kompetensområden inom en organisation
Det är meriterande med blandad erfarenhet från både politiskt styrd och privat organisation.
Personliga kompetenser
Som person är du handlingskraftig, tar fullt ansvar och driver dina frågor framåt. Du är prestigelös och skapar förutsättningar att uppnå goda resultat tillsammans med andra. Du är en trygg och stabil ledare som är tydlig i din kommunikation och du ser till hela verksamheten i ditt strategiska arbetssätt. Du är utvecklingsorienterad och drivs av att förbättra arbetssätt och processer. Du har också ett tydligt fokus på att samverka och skapa goda relationer. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare