Administrativ avropare

Arbetsbeskrivning

Vi bygger nu upp nya försäkringscenter på flera orter i landet för att vi ska kunna handlägga ärenden snabbt, korrekt och likformigt.Vi ökar vår service genom att ha lokalkontor i landets alla kommuner och förstärker och utökar öppettiderna i vår telefonkundtjänst.Vi utvecklar även tjänster över Internet.Kort sagt, vi ska bli en modern myndighet med hög service.Försäkringskassans nya inköpsorganisation finns i Stockholm, Sundsvall, Lidköping, Malmö och Umeå.Verksamheten har beställaransvaret och Inköpsenheten verkställer upphandlingar och ger stöd vid avrop och medverkar vid avtalsuppföljning.Den nya inköpsenheten inom Försäkringskassan har ett gemensamt, enhetligt och effektivt arbetssätt för att nyttja Försäkringskassans samlade resurser på ett optimalt sätt. Försäkringskassan söker Avropsadministratör för it avrop placering i Sundsvall Arbetsuppgifter och ansvar Som avropsadministratör ansvarar du för att hantera it-avrop ifrån Försäkringskassans eller den statliga inköpssamordningens ramavtal.Detta sker i nära dialog med uppdragsgivare inom Försäkringskassan.Som avropare har du även ansvaret för att administration kring avtal och leverantörsregister fungerar text uppdateringar av adressregister, utskicka av förlängingar, diarieföring.Du ansvarar för att tillhandahålla administrativt stöd inom inköpsprocessen till Inköpare, t.ex. öppning av anbud, framtagning och sammanställning av statistik, kreditupplysningar, uppdatering av register mm. Du kan även ha vissa egna mindre avgränsade ansvarsområden. Kvalifikationer Du som söker har ekonomisk bakgrund och/eller erfarenheter/kvalifikationer av praktiskt inköps-/upphandlingsarbete som bedöms likvärdiga.Det är viktigt att du har någon form av erfarenhet inom It-området.Som adminstrativ avropare krävs det att du har goda erfarenheter av att jobba i MS Office-paketet och kan uttrycka dig klart i tal och skrift.Särskilt meriterande är kunskap och erfarenhet av att tidigare ha arbetat med liknande uppgifter som avrop inom offentlig sektor.Du som söker är initiativtagande, serviceinriktad, har gott omdöme är noggrann, kunna följa processer och vara kvalitetsmedveten.Du måste ha förmåga att på ett självständigt sätt arbeta ha lätt för att skapa kontakt och förtroende såväl på distans som i möten.Du som söker måste vara analytisk och strukturerad.Du har kunskaper inom Inköpsområdet.Det är viktigt och en stor fördel om du även har kunskaper om LOU (lagen om offentlig upphandling). Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju.Skicka ansökan genom att klicka här nedan.Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 11 juni 2009
  • Ansök senast: 25 juni 2009

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024