Administrativ beredare till OBOS

Administrativ beredare till OBOS

Arbetsbeskrivning

Är du en person med högt kvalitetstänk som trivs i en administrativ roll där den ena dagen inte är den andra lik? Trivs du i ett fartfyllt tempo där en viktig del av arbetet består i att arbeta med förändringsinriktade insatser? Då kan detta vara din nästa utmaning i arbetslivet!

Vi söker för OBOS räkning nästa medarbetare till materialförsörjningen.

Är du deras nya administrativa beredare?

I rollen som administrativ beredare ingår du i ett härligt team på avdelningen för materialadministration. Ditt främsta fokus är att på ett säkert och effektivt sätt säkerställa att material beställs och levereras i rätt tid till sin förbrukningsplats.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att;

-
Förbereda beställningar till respektive leverantör

-
Beställa material från respektive leverantör till avsedd plats i rätt tid

-
Registrera och bevaka bekräftat leveransdatum i affärssystemet (AX)

-
Följa upp leveranser och jobba proaktivt för att eliminera produktionsstörningar


En annan viktig del i den här rollen är att arbeta med löpande kvalitetsförbättringar, så som;

- Saldoriktighet/Inventering
- Reklamationskostnader
- Små förbättringsförslag från produktion / avdelningen
- Fakturahantering – ”Touchless”-hantering av våra fakturor

I befattningen ligger också att arbeta övergripande med att förbättra och förenkla arbetsprocesser på avdelningen för att öka effektiviteten och minska kostnader.
Du säkerställer kontinuerligt tillförlitligheten av information i affärssystemet och arbetar löpande med registervård.

I ditt dagliga arbete har du många interna kontakter, främst med produktion, inköp och affärsstöd. Du har även flertalet externa kontakter med leverantörer och kunder.

Placeringsort är Myresjö och du rapporterar till chefen för materialadministration.
Vi söker dig som har ett stort intresse för- och en grundläggande kunskap i byggbranschen. I grunden har du en treårig gymnasieutbildning som du har kompletterat med en för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet. Har du en vidareutbildning på KY- eller högskolenivå, gärna inom inköp, ses det som meriterande.

Vi tror att du är en kvalitetsmedveten person som har samlat goda erfarenheter från tidigare administrativa arbeten och trivs i roller som kräver en god struktur, organisering och planering. Kanske har du arbetat med förbättringsarbete tidigare i någon form? Har du dessutom insikt i/- erfarenhet av att arbeta med inköpsprocesser ses det som starkt meriterande.

För att lyckas i tjänsten bör du ha arbetat i någon form av affärssystem, meriterande om du har erfarenhet av Microsoft Dynamics AX.

Du har god vana av att arbeta mot olika typer av kontaktytor, såväl interna som externa.
Högt kundfokus, starkt driv och hög ansvarskänsla är viktiga ledord för dig.
Din kommunikativa förmåga är mycket god och du har lätt för att skapa förtroende på olika nivåer både i och utanför organisationen.

Du har ett proaktivt förhållningssätt och agerar snabbt och flexibelt när situationen kräver.
Din sociala kompetens är god och du tycker om att skratta och ha roligt på arbetet.

OBOS är en av Nordens största bostadsbyggare, som ägs av nästan en halv miljon medlemmar. På OBOS har vi en vision om att bygga framtidens samhälle och uppfylla människors bostadsdrömmar genom våra varumärken OBOS , Myresjöhus och SmålandsVillan. I Sverige är vi cirka 950 medarbetare som tillsammans arbetar för visionen varje dag. Kort och gott – våra medarbetare är vår allra viktigaste resurs. Därför vill vi vara branschens mest attraktiva arbetsgivare, så att alla som börjar sin karriär hos oss kan trivas, utvecklas och känna att de är del av någonting större.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OBOS Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2021
  • Ansök senast: 3 oktober 2021

Liknande jobb


Order Processing Specialist

Order Processing Specialist

28 november 2024

Product planner

Product planner

26 november 2024